Loppis Entusiasten

söndagsfynd

Loppis i parken var bra för min del idag.
Jag tyckte jag gjorde riktigt bra fynd.
 
 
Ett kakfat i min finservis, Hackefors antikros som inte säljs längre.
Jag har ett kakfat sedan tidigare som jag fått i present,
då kostade det ca 500:-, om det ens räcker. Idag kostade detta fat 20:-  :D
 
 
Frukostskålar till dottern som har flera av dessa 5:- styck
 
 
Helt nya retro-inspirerade plåtburkar 30:- styck
 
Jag köpte också en fin grej som jag inte kan visa för den ska bli en julklapp.
 
Allra gladast var jag nog i alla fall över alla Barbiemöbler jag hittade för 5 :- styck
 
Oops felvänt kort, det bjuder jag på :)
 
Till sist en röd vas som på fotot står i diskmedel, lite grums i botten för 30:-
 
 
 
 
 
.
 
 

Kommentarer

  • Khina säger:

    Härliga bilder å vilka fina alster du gör.....Trevliga dockhus möbler. Blir lite sugen på att fixa ett eget hus....

    2013-12-01 | 12:56:56
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Oj vad mycket fint du fyndat idag!
    Den röda fotöljen är Sindys och jag tror stolarna med högt ryggstöd också är det.
    Fina burkar med!

    Svar: Ja, fåtöljerna är Sindys, väldigt bra kvalite! de höga stolarna trodde jag var till Barbie, men du kanske har rätt, att de också är till Sindy. Häftigast tycker jag den "Verner Panton-liknande" gruppen var. Jag har stolarna sedan tidigare, men de här var i bättre skick :)
    Loppis Entusiasten

    2013-12-01 | 15:45:29
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Kul med en massa fynd! Snygg vas!

    2013-12-01 | 23:39:14
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • rebecka säger:

    hej!
    du vill inte sälja kakfatet från hackefors? :)

    Svar: Tyvärr Rebecka, jag har precis den kaffeservisen som jag började samla på när jag var ung, så kakfatet skall jag behålla :)
    Loppis Entusiasten

    2014-09-11 | 10:49:03
  • rebecka säger:

    Synd! Jag har också den servisen som mina föräldrar köpte åt mig när jag var liten. Har aldrig sett det kakfatet så tänkte jag kunde försöka iallafall ;)

    Svar: Självklart skall man fråga, det skulle jag också ha gjort. Det var en riktig lyckträff att jag hittade det när jag har servisen. Skulle det dyka upp något mer kakfat så kan jag höra av mig till dig :)
    Loppis Entusiasten

    2014-09-22 | 13:02:39

Kommentera inlägget här: