Loppis Entusiasten

tomten tappade färgen

Den här burk-tomten hade jag på mitt loppis.
 
 
Många var nyfikna på den,
men när de öppnade burken och färgen var avskavd var den inte intressant längre.
 
Nehej, bort med den dåliga färgen då!
 
 
Det är ju så,
det GÅR bara inte att måla med vanlig färg på blank porslin/keramik,
och tro att färgen ska hålla, det kunde jag ha talat om för de som tillverkat denna :)
 
Det är väldigt lätt att ta bort sådan färg som inte är bränd i ugn,
det är bara att låta den ligga i blöt ett dygn eller så,
färgen lossnar i stora flagor, resten går att pilla bort med en tandpetare eller naglarna.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Den blev ju både speciell och orginell!

    2013-12-09 | 14:05:11
  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Mycket finare helvit! :)

    2013-12-09 | 18:22:28
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Khina säger:

    Återigen ett nyttigt tips! Tomten blev ju läcker!

    2013-12-09 | 18:29:42
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • elinor säger:

    Hej! Jag undrar om du har någon erfarenhet av att sy tygbindor?

    Svar: nej, tyvärr
    Loppis Entusiasten

    2013-12-09 | 22:12:37
  • anette säger:

    hej!
    Underbart som vanligt. Önskar jag var lika pysslig som du, finns en del projekt i skåpen, men där lär de förbli.... Hur har du lyckats bibehålla ögonen när resten av färgen försvann??

    Svar: Jag var bara lite försiktig med ögonen, huvudet fick ligga i blöt en liten stund bara :)
    Loppis Entusiasten

    2013-12-10 | 14:49:18
  • lopplisa säger:

    Vilket bra tips! Hade aldrig kommit på tanken att det skulle vara så lätt!! :) Han fick ett helt annat ansiktsuttryck med bara ögonen ifyllda, mindre lurig :)

    2013-12-12 | 17:04:48
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: