Loppis Entusiasten

3:e och sista trolldegs-tårtan

När jag till sist ville prova att göra en Prinsesstårta,
trodde jag att den skulle bli den enklaste.
Men icke.
Det krånglade från början till slut.
 
 
Det började ju med att jag totalt brände den första som fick kastas.
Den här andra sjönk ihop och blev bucklig upptill (för dåligt underlag)
Den sprack också, fick laga och till och med spackla.
Målade det gröna, skulle sedan lacka matt,
då fäster inte lacken alls, berodde kanske på att jag hade en annan sorts akrylfärg.
Det fick bli en nödlösning med hårspray och florsocker, med ett ojämnare resultat förstås.
Dagen efter jag målat den så knakade och knastrade det i tårtan!
Några slags spänningar som gjorde att det blev hårfina sprickor i mängder på undersidan,
jag har ingen aning varför?
Det fick bli en massa lim där under.
Nåja, det blev en tårta till slut,
 
Nu har jag provat att göra alla jag hade tänkt mig, så nu blir det inga fler tårtor.
Nu har jag anledning att köpa ännu ett tårtfat också :)
 
(Allt om "fake-cake" tårtorna ligger i kategorin "Handarbete")
 
 
 
 

Kommentarer

  • Berit säger:

    Wow!! Vilket handarbete - ser hur gott och äkta ut som helst:)

    2013-02-14 | 09:51:41
  • Sanna säger:

    Dina tårtor är bara såå ljuvliga! =)

    SV: Tack! =)

    2013-02-14 | 13:20:32
    Bloggadress: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
  • Rose-Marie säger:

    Åh vilka läckra tårtor du gjort!
    Ser ju helt ätbara ut!
    Måste prova på det framöver.

    2013-02-14 | 16:09:20
  • Elisabeth säger:

    Underbara tårtor! Ska du öppna konditori!?

    Svar: Ja, man skulle kunna ha ett kondis med "smaklösa" tårtor, bra för figuren :)
    Loppis Entusiasten

    2013-02-16 | 22:12:30

Kommentera inlägget här: