Loppis Entusiasten

Ekonomisk eller kanske inte...

Min yngsta dotter behövde nya mjukisbyxor.
 
Det är inte så lätt att hitta bra byxor åt henne. De måste vara mjuka, sköna och lätta att klä på.
Det blir ju så eftersom hon inte själv kan klä på sig. Här i hemkommunen har jag inte hittat några,
så det skulle bli en vända till stan i så fall.
 
Men så hittade jag en bra tygbit i mina gömmor, som räckte exakt!
Resår hade jag också, så inget behövde handlas alls, kanon!
Jag kände mig väldigt ekonomisk :)
 
När jag nästan var klar med byxorna gick förstås min sista nål av, attans. I väg till tyg affären.
 
Jag tycker själv att jag blivit väldigt duktig att motstå frestelsen att köpa en massa onödigt i affärer,
kläder, heminredning o.s.v (loppis räknas inte!),
men när jag kommer in i en tygaffär blir jag som förbytt!
 
Halva priset på en stuvbit på 80 cm,  teddy i en härligt grågrön färg! Vem kan motstå !?
 
Jag behövde ju inte alls det här tyget,
men nu när det ändå är inhandlat ska det få bli lite nya kuddar :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Annika GW säger:

    Precis vad jag tänkte när jag såg tyget! / Annika

    2013-02-07 | 23:14:27
    Bloggadress: http://greitzan.blogspot.com
  • Cinna säger:

    Mysigt tyg. Förstår din känsla när du kommer in i en tygaffär. När jag befinner mig på Tygverket i stan stannar tiden, jag kan gå där i timmar. [email protected]

    2013-02-08 | 08:56:11
    Bloggadress: http://tusenvaser.blogspot.com
  • Anta S säger:

    Eftersom du sparade in pengar på den egna byxsömnaden så var det meningen att du skulle hitta det gosiga teddytyget.

    2013-02-08 | 13:15:08
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: