Loppis Entusiasten

Thomas Dam lyckotroll i keramik

Jag gjorde ett roligt Traderaköp förra veckan.
 
Att det finns Damtroll i keramik,
det har jag sett på Thomas Dams egen hemsida,
men aldrig i verkligheten.
Jag trodde väl aldrig att jag skulle vinna budet på utropspriset,
men ibland har man tur!
Överskriften i annonsen ledde inte riktigt till samlarna av Damtroll,
jag gissar att det var därför jag vann dem.
 
De var inte mycket större än de små gummitrollen, ca 9 cm höga.
Lite svåra att fota, men det var en fin matt, turkos och svart lasyr.
Tjejen märkt DAM 57 och vikingen DAM 67.
 
Några till sådana här skulle jag gärna ha,
när man samlar lite på DAM-troll och gillar mörk keramik,
kan det bli bättre ? :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Fammo säger:

    Oj, vilka sötisar!

    2013-02-18 | 14:39:59
    Bloggadress: http://50arforsent.blogspot.fi/
  • khina säger:

    Åh, va söta!Har dock aldrig råkat nån, tror jag... Kan ha slunkit förbi eftersom jag inte är trollsamlare... Nu ska jag hålla ögonen öppna på fler åt dej!!

    2013-02-18 | 18:36:23
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Lisette säger:

    Wow vad fina, visste inte de fanns i keramik!!
    Vi får skaffa större syrum i framtiden men just nu får vi vara glada för det lilla haha ;)

    Svar: Precis! Bättre ett litet syrum, än inget alls, det är ju så skönt att slippa rota fram symaskinen för minsta lilla söm man ska sy :)
    Loppis Entusiasten

    2013-02-18 | 23:17:44
    Bloggadress: http://vintagerose.webblogg.se
  • Astrid säger:

    Vilka läckra tavlor i förra inlägget!! Dom skulle man ha :D Damtroll är inte heller dumt..
    Nej, det var i lördags vi var på mässan. Orkade inte gå på båda, annars hade det varit roligt med en antikmässa också.

    Svar: Samma här, det skulle ha varit roligt att gå på symässan också, men man hinner liksom inte med.
    Loppis Entusiasten

    2013-02-18 | 23:37:08
    Bloggadress: http://astridshandarbeten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: