Loppis Entusiasten

Loppisbesök

Jag tittade in på Föreningen Brons loppis när jag ändå var i närheten.
Givetvis släpades det hem lite prylar.
 
5 stycken Vereco kaffekoppar med fat.
 
De här 2 gardinlängderna + en riktigt smal kappa tänkte jag köpa redan förra gången jag var där,
men hade glömt dem kvar, men idag tog jag dem.
Jag gillade både mönster och färg. De känns 60-tal i färgen,
men jag vet faktiskt inte, de kan vara rätt nya? (typ lakansväv)
 
En blomkruka i mässing.
 
Fönsterprydnad i klarglas med hål för upphängning.
 
Gulligt rådjur märkt "9979 1877 GDR" och en krona i stämpeln.
Jag får väl leta lite på google sedan.
 
Jag har haft 2 sådana långhalsade katter, fast mindre. Undrar var dom är? Hm.
 
En helt vanlig rymlig Duralex-form till vardagsmaten.
 
...lite krimskrams igen.
Jag vet inte, kanske är det mässing, gjutna blommor i alla fall.
 
Jag blev så förtjust i den här skålen/askkoppen?
Så synd att det var mycket rostangrepp,
har säkert stått ute i ur och skur under flera år.
Jag ska nog försöka åtgärda det på något vis.
Den känns som 50- eller 60-tal.
 
Nu blev det 2 inlägg idag,
men jag måste ju visa vad jag köpt :)
 
Jag kan inte säga exakt pris idag,
för jag gav 100:- för allt .

Kommentarer

  • Tant Emma säger:

    Fantastiskt! Vilka fynd :)

    2013-01-26 | 08:41:36
    Bloggadress: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com
  • khina säger:

    Jag har en liknade skål men något större och med plats för 4 ljus - adventsskål. Så om du blir less på den så vet du en som är intresserad.... Den långhalsade katten var trevlig!

    Svar: Ja, jag tror jag sett liknande saker tidigare som skålen, för länge sedan. Katten är lite lustig, synd att jag inte har kvar de mindre, måste ha gett bort eller sålt dem :(
    Loppis Entusiasten

    2013-01-26 | 12:57:30
    Bloggadress: http://gamlakonsum.blogspot.com
  • Susanne Mellberg säger:

    Vilka fina fynd. Det är så roligt att se vad andra fyndar på loppis. Kpparna var verkligen fina. Jag har en blogg om retro och vintage baserad i Umeå. Titta gärna in!

    Svar: Kul att du tittade in! Nu ska jag kika in hos dig :)
    Loppis Entusiasten

    2013-01-26 | 18:17:21
    Bloggadress: http://vintagespyglass.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: