Loppis Entusiasten

den mörka figurinen

När jag budade på den här figurinen visste ju säljaren inte vad den var gjord i för material.
När jag såg längden på 28 cm, och vikten på 800 gram,
hade jag en fundering om den eventuellt skulle kunna vara gjord i buffelhorn.
(Jag trodde att den var något smalare än vad den egentligen var).
Hade så varit fallet skulle det ha varit ett väldigt bra fynd för 31 :-
Jag gissade också på något tungt mörkt utländskt träslag.
 
Nej, det var det dock inte, Flak hade rätt, det var gips.
 
Den brun/svarta färgen och modellen liknade inte alls gips,
det fanns inte alls med i mina gissningar!
 
Jag tror inte att den är särskilt gammal,
säkert något som sålts på marknader.
 
Nåja, hellre att det är gips, än att det är polystone, den var rätt fin i alla fall:)
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Flak säger:

    Oj! hade jag rätt....=) inte illa ren gissning....man vet ju aldrig med material det är snårigt i bland att veta.
    Huvudsaken är ju att man gillar saken i fråga, och snygg är det....

    2013-07-10 | 11:58:26

Kommentera inlägget här: