Loppis Entusiasten

Det blev midnatt...

...men nu är den klar.
 
Det blev inte så bra färger på fotot så här mitt i natten med blixt.
Tyget är mörkare egentligen.
 
Tyget jag köpte var grövre än det som satt original, lite draperi-likt, eller nästan möbeltyg,
jag skulle nog ha tagit ett smidigare tyg, men det gick i alla fall.
 
Alltihop var spikat, men jag tog nitapparaten istället, är inte så bra med hammare och spik :)
Jag tror att jag faktiskt ska måla i nitarna med svart så att de inte syns,
det blir snyggare.
 
Den innehöll träull och grå-vadd så den är nog lite äldre än jag trodde först.
På 50-talet var det väl skumgummi som var vanligt, kanske är det 40-tal?
Tyget som jag satt på får jag en 60-talskänsla av, men jag vet inte riktigt åldern på det?
 
Sambon tyckte:- Men blommorna är ju inte lika hela vägen upptill, ska det inte stämma!?
 
Hrmf! Det är inte alla som är lätt-"impade" minsann!
 
Nu är det söndag, så jag önskar alla en trevlig söndag :)
 
 
(det märktes när jag tog bort tyget, att det var dags för ett nytt tyg, yäk, vad lortigt det var!)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Det blev verkligen jättefint! Mycket bättre än det tråkiga tyget som den hade innan. Bra jobbat! :)

    2013-07-21 | 09:02:10
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Ida Nielsen säger:

    Oj vad proffsigt gjort! Jag är i alla fall impad :)

    2013-07-21 | 11:03:24
    Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/
  • Anta säger:

    Håller med föregående kommentarer!

    2013-07-21 | 15:25:39
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • lopplisa säger:

    Görsnyggt blev det!!

    2013-07-21 | 19:04:50
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com
  • Elisabeth säger:

    Ännu en imponerad person!
    Mycket proffsigt! Vad menade sambon!
    Ville han ha mönsterpassning?

    Svar: Ja, det var mönsterpassat han menade :) Inte går det att göra när man bara har en meter i det stormönstrade tyget :)
    Loppis Entusiasten

    2013-07-21 | 19:27:23
  • Birgitta säger:

    Frågan är om det ens hade gått att mönsterpassa med 10 m tyg. Det är ju inte precis raka stycken du satt dit :)
    Den påminner om svärmors gamla Emma fåtölj som har en utdragbar låda på gaveln under sitsen. Den är också så där härligt blåblommig!
    Måndagshälsning till dig!

    Svar: Nej, det är frågan om det skulle gå att mönsterpassa med massor av tyg, blommorna är ju lite olika också, då skulle man få slösa massor av tyg. Den Emman skulle vara roligt att se :)
    Loppis Entusiasten

    2013-07-22 | 10:56:06

Kommentera inlägget här: