Loppis Entusiasten

det här med att handla på tradera...

...kan ibland vara rena lotteriet,
allra helst när säljaren inte riktigt vet vad han/hon säljer för något.
 
Ungefär så här såg fotot i en annons ut, fast det var lite otydligare,
 
Texten löd:
Skulptur av kvinna och man, 28 cm, 800gr, hårdplast?
Jag blev så himla nyfiken vad det kunde vara så jag bjöd på den.
 
För 31 :- blev den min.
 
Hade jag riktigt tur skulle det kunna vara ett riktigt fint material,
hade jag otur skulle det kunna vara sådant där skräpmaterial som är populärt nu (rysningar).
 
Jag hämtade ut den idag,
 
Vad tror ni att jag önskade att det skulle vara för material, och vad var det egentligen gjort av?
Någon som vill gissa?
 
Svar kommer imorgon :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Flak säger:

    Gips?
    men man kan ju tänka sig brons..porfyr=)...klädkedjan Indiska hade en gång elefanter som prydnad i nån sorts sten....vi lossade en hel billast med dylika..dom vägde bly....

    2013-07-05 | 16:34:46
  • Béa säger:

    Förhoppningsvis..brons kanske? I värsta fall, polystone?
    Jag tror det är keramik.

    2013-07-05 | 17:09:56

Kommentera inlägget här: