Loppis Entusiasten

gamla stearinljus

Efter svärfar tog jag reda på en massa stearinljus.
En halv ICA-kasse med ljus.
 
De som var hela och fina lade jag undan,
men många var krokiga, avbrutna och missfärgade.
 
Uppsorterat.
För ett litet tag sedan hittade jag nästan raka glas på loppis,
4 stycken, 5 :- styck,
tänkte att de blir nog bra att stöpa ljus i!
 
Svärmor kom förbi en sväng. Hon undrade om jag höll på att göra glass? :)
 
Det blev helt okej :) Jag ska nog göra fler för det finns massor av skrutt-ljus kvar!
(glasen blir ju inte förstörda, det är bara att diska dem sedan göra fler ljus )
 
Helst skulle jag ju vilja ha helt spikraka glas, det är bara att hålla utkik :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • kerstin säger:

    Du är makalös! Allt du gör blir så himla bra! Ljusen blev bara såå fina. Raka glas. Äldre senapsglas brukar ju vara ganska raka, ibland med ringar om kanske inte så bra. Vissa sorters glas på fot kan också vara av rak modell.
    Kerstin

    Svar: Det finns nog en hel del raka glas, om man tittar efter det :) Så fort det finns några ojämnheter på insidan går det inte att få ut ljuset sedan :)
    Loppis Entusiasten

    2013-07-17 | 10:58:10
  • Anta säger:

    Smart att göra nya ljus! De blev jättefina!

    2013-07-17 | 12:42:19
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    De blev verkligen jättefina!

    2013-07-17 | 21:11:35
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: