Loppis Entusiasten

Inget besök på Dollarstore...

Det loppis som heter Föreningen BRON har haft någon typ av vattenskada i källaren,
så de har flyttat upp sina saker till övervåningen.
 
Jag var förbi där idag, och har varit det ganska många gånger, men det har inte varit öppet.
Det är lite konstiga öppettider...
 
Som jag tolkar det:
På torsdagar och fredagar har vi inte tid med loppiset,
de andra dagarna kan det hända att någon är här, om ni har tur, i så fall mellan kl. 11.00-16.00,
eller...?
 
 
Nåja, jag fick mitt loppisbehov tillfredställt i dag i alla fall.
 
Mina föräldrar skulle besöka DOLLARSTORE i Västerås för första gången.
Jag hade heller aldrig varit där, så jag följde med.
 
När vi kom dit såg jag att Läkarmissionen låg bredvid och de hade öppet!
Det var jättelänge sedan jag var där!
 
Inte är priserna desamma som förr, det märktes direkt,
men jag handlade en del i alla fall.
 
Inte var väl 30:- så väldigt billigt för ELME ljusstaken,
men överkomligt och jag var glad att jag hittade den för jag har ju en likadan sedan tidigare.
 
Trävasen, märkt Erik Hagström Järbo,
köpte jag mest för att kolla hur den skulle bli med olja istället för lack.
Jag vet inte ens vad det är för träslag.
 
Egentligen kostade de 2 Hardangerdukarna 20:- styck,
men hon tog fel pris såg jag när jag kom hem,
så det blev 20:- för båda. Hehe...
 
Jag har flera olika sådana här inplastade havsdjur/växter.
Jag tror att det här är den 5:e, (de andra är undanpackade,
jag ska ju ha dem i mitt kommande badrumsfönster när vi hittar ett hus ;)).
 
Lite kul att gissningen att det var souvenirer från semesterorter var rätt,
för den här var ju faktiskt märkt med ISLAS CANARIS :)
 
 
En stor, ganska modern docka för 35:- Det var rätt bra pris, men benet låg löst i byxan,
så tur att inte något barn köpt den och blivit besviken.
Den här lilla roliga mörka dockan är äldre, 60-tal tror jag.
 
Sedan hittade jag 3 stycken fina tavlor,
snarlikt motiv, samma signatur och årtalet -57.
 
Jag tyckte att de nog kunde vara "äkta",
men det är ju så svårt att se när glasen är så lortiga.
50:- styck.
Det är ju en ren chansning för, kanske jag är larvig, men,
för mig är tavlorna helt ointressanta om det visar sig att det är tryck.
Jag vill ha unika, "riktiga" tavlor.
Att de inte var nya syntes på baktycket i alla fall.
 
Visst var de riktiga :)
Målade med någon slags oljepastell.
Jag brukar inte vara så förtjust i guldramar,
men de här tyckte jag passade riktigt bra,
så de ska få vara kvar. Lite rengöring bara förstås.
 
Någon som känner igen signaturen?
 

Jag har fortfarande aldrig varit på DOLLARSTORE :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ann-Louise säger:

    Dollarstore har bra priser! Får locka dit dig sen.

    Svar: Ja, gör det syster :)
    Loppis Entusiasten

    2013-07-13 | 17:47:26
  • Frida säger:

    Hej!
    Det är min morfar som har gjort trävasen. Han hälsar att den är gjord av björkträ.

    Svar: Åh, vad roligt! Tack!
    Loppis Entusiasten

    2016-09-18 | 08:43:55

Kommentera inlägget här: