Loppis Entusiasten

power big meet 2013

Ja, nu är årets Power Meet avklarat för den här gången.
Jag tänkte först inte blogga om det för jag är lite kluven när det gäller det här fenomenet.
 
Visst är det jätteroligt att bilentusiaster från hela världen träffas med sina fina bilar.
Eftersom vi själva har Amerikanare så deltar man ju förstås när man bor så nära.
 
Det är allt detta runt omkring som drar ner det trevliga.
 
De som kommer dit, inte för bilarna, utan bara för att skämma ut sig.
 
Citat ur en tidningsintervju: -Vi skiter i bilarna, vi bryr oss bara om spriten!
 
Precis så är det.
Ungdomar som kommer i de absolut bedrövligaste bilar man sett,
rollade med någon fånig text på bilen, rykande och skramlande,
så man undrar hur de överhuvudtaget har kunnat gå igenom en besiktning.
Jag såg någon som sprang över hela bilen, bakifrån, över taket och fram.
Nåja, det gjorde nog inget, det var den buligaste bil jag någonsin sett.
Unga män som känner att de måste dra ner byxorna och visa sin bak för en folkmassa
 
Jag tror att Västerås hade 70.000 besökare i helgen.
 
Säkert sköter sig de många,
men jag har så svårt att förstå att folk blir som förbytta denna helg.
Folk i min ålder som tycker det är helt ok att lämna stora drivor med skräp på gräsmattorna.
Hela Västerås ser ut som ett slagfält.
Har man inte varit där är det nog svårt att först hur bedrövligt det ser ut.
 
 
Lite roligt att se finns det ju att se också...:)
 
Den tillhörande marknaden innehåller mycket bildelar, annars mest krimskrams.
Det finns försäljare som har retrosaker, mycket 50-tal,
men det är väldigt överdrivna priser, så det brukar inte bli så mycket handlat där.
men några galgar fick följa med hem :)
 
 
Nu låter det kanske som om jag är helt emot detta Power Meet,
men nejdå, det är roligt också,
men det är synd att det är folk som bara kommer dit för att "röja" och förstöra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anette säger:

    Vi var in och tittade på fredagen och visst var det många fina bilar och tyvärr många som inte hörde hemma där senare under kvällen/natten.
    En person tappade taget och ramlade ur bilen när personen satt i bilfönstret och slog sig så illa att ambulansen fick hämta. Och några fick tillsägelse av polisen att kliva ner från taket och när polisen försvann från platsen var de uppe på taket igen.
    Och man kan ju undra varför folk blir som förbytta och lämnar skräp kvar efter sig?
    Vi tog med oss vårt skräp.
    Ha en fortsatt skön tisdag!!!

    Svar: Ja, tänk så mycket trevligare det skulle vara om folk tog med sig sitt skräp :) Ha en trevlig tisdag du med Anette!
    Loppis Entusiasten

    2013-07-09 | 13:33:07
    Bloggadress: http://paradisetkaos.blogspot.com
  • Anonym säger:

    Äldsta sonen med flickvän bor vid Sjöhagsvägen och de "flyr" stan över Power Big Meet. Jag har varit på själva tävlingen 2 gånger och tittat på alla fina bilar, men annars håller jag mig borta från Västerås överhuvudtaget de där dagarna. Håller fullständigt med dig om att "svansen" inte tillför något positivt!
    Galgarna känner jag igen. Sådana hade vi hemma när jag var liten.
    Har ni mer än en amerikanare? Jag har aldrig åkt i någon, men de som har säger att det är något speciellt med det :)
    Såg dig pila förbi utanför butiken...hoppas att du får lite semestervila mellan varven!

    Svar: Jag vet flera som bor i Västerås som flyr stan under Power Meet och jag förstår dem!Visst är det något speciellt att åka Amerikanare, svårt att förklara :) Vi har bara en, en Corvette-68 och en gammal Volvo. Tyvärr finns ju inget baksäte i Corvetten så vi kan bara åka båda två när vi har en barnfri helg (en gång i månaden). En vecka i augusti kommer vi i alla fall att vara lediga, annars är det ju lite si och så med semester när man har handikappade barn, men man är van :)
    Loppis Entusiasten

    2013-07-09 | 21:28:29
  • Birgitta säger:

    Verkar som om jag hade fallit ur namnlistan, men det var jag (Birgitta) som kommenterade nyss så jag är inte alls anonym :)

    2013-07-09 | 21:31:44
  • Anta säger:

    Det är konstigt att vissa människor alltid måste skämma ut sig när det ordnas något. När Tom Jones uppträdde på utomhusscen här i stan, augusti 2011, så var det många som bara söp, skränade och störde. Oerhört irriterande för alla som var där för att lyssna.
    Jag skrev ett inlägg (Toppen-Tom och Botten-Fyllon) på bloggen och luftade min ilska över suput-beteendet. Morr!
    Som sagt - där spriten går in, går vettet ut.

    2013-07-10 | 14:20:49
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • gila säger:

    Snygga galgar! Jag har dem i rött. Gröna är inte så vanliga sa en man till mig på en loppis....efter det tycker jag att jag sett gröna lite då och då så det är jag tveksam till...

    Svar: Jag tror att svart och rött är vanligast, åtminstone de jag har sett. Jag ska försöka få en av varje färg, får se vad det dyker upp för färger :)
    Loppis Entusiasten

    2013-07-10 | 18:54:42
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.se/
  • kerstin säger:

    Innan jag startade upp datorn hade jag plockat upp mina kläder från resan och hängde då en blus på den röda varianten av de galgar du köpt. Nu blir man ju tvungen att leta efter fler färger! SÅÅ snygga de var de du köpt!
    Nossebro har även de ett Power Meet. Inte så stort men bensindoften hänger tung i samhället den dagen. Noterade i år väldigt många "skrotbilar"- järnkamin i bakluckan o så. Nedskräpning o fylla blir nog Lidköping som får senare på kvällen då det körs runt i stan. (Crusing stavas det så tro?)
    Kerstin

    2013-07-16 | 11:38:19

Kommentera inlägget här: