Loppis Entusiasten

Det är så himla roligt...

...när någon vill skänka saker till mitt loppis, det är jag minsann inte bortskämd med!
 
Igår kom snälla Birgitta som har bloggen Vit Hortensia till mitt loppis.
Hon hade med sig en stor låda med en massa roliga saker!
Det var alldeles för mycket för att fota, men här är lite...
 
Den stora glashästen kommer att göra sig fint i mitt skåp.
När jag googlade liknade den Vallien från Kosta, men jag är osäker på om det är det.
Fin i alla fall!
Väggprydnader i glas från Bergdala har jag bara sett på foto tidigare, rätt häftig faktiskt!
Den lilla elefanten från Tilgmans skulle passa fint med mina björnar.
 
Sambon sade:
-Nej, inte mer Tilgmans på hyllan nu!
Jag har sett att du har smugit in flera björnar där, det är redan för många!
 
Hm, hur kan man ha för många Tilgmansbjörnar?
Nej, det där kan jag inte alls förstå?!
 
Jag får väl ställa den någon annanstans då,
men det innebär att jag måste köpa något som passar till,
att ha bredvid, en Tilgmanshund kanske, eller något annat fint,
undrar vad han tycker om det? :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    "Kors i taket" att sambon ens såg att du satt dit fler björnar! Min make märker sällan när det hänt något med våra saker :)
    Var till huset tvärs över idag och hittade då en hel burk med klämmor med en liten träkula på. Kom o tänka på att de kanske hör till kornischerna....eller?
    Har i alla fall ställt den åt sidan utifallanatt :)
    Rensade i och utanför uthuset där idag och har plockat ihop ett helt släpkärrelass för transport till tippen. Allt är INTE värt att spara, men hittade en hel del roliga saker också. Då är det kul att bringa reda i oredan!

    Svar: Jag brukar lyckas smyga in en hel del saker hemma, utan att han märker något. Det är bara ibland han upptäcker det :) Jovisst hör de små klämmorna med kulor på till kornischen! Man knäpper fast gardinen i dem sedan trär man i kulorna i ett spår på kornischen. När jag skulle sätta upp den långa i köket fick jag tag på sådana på loppis, men jag köpte alla de hade då, så du får gärna spara dem!
    Loppis Entusiasten

    2013-06-10 | 16:27:21
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: