Loppis Entusiasten

loppis en måndag :)

Det var längesedan jag var in på Brödet Och Fiskarna i Västerås,
så det en blev en liten visit där när vi ändå var i krokarna idag.
 
Kameran ville inte alls focusera :(
Jag tyckte att jag kände igen den här modellen som blomglas från Gullaskruf,
men när jag kom hem och kollade så, nej, det var det inte.
Äsch 40:- hit eller dit spelar ingen roll, ganska snygg grå/blå färg i alla fall.
 
På Brödet och Fiskarna hittar jag nästan alltid äldre leksaker, så även idag...
 
 
Stenkulorna som låg i kulpåsen känns lite äldre,
t.o.m äldre än de jag lekte med när jag var liten på 60-70-talet,
för då var de var jämnare, lättare, färggladare och lite ihåliga, kanske de här är 50-tal?
Vad jag ska ha dem till? Ingen aning :)
 
Glaskulorna tänkte jag ha till blomdekoration.
 
En pojk-docka av märket RATTI i en för liten och för modern klänning :) 60-tal tror jag, 20:-
De 3 Damtrollen låg i en påse, jag tror att de kostade 25:- tillsammans, tidigt 70-tal.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Den där fina dockan har hamnat på helt rätt ställe!...hos en person som med kärleksfull hand månar om sina saker vare sig de stannar hos henne eller hamnar i hennes loppis :)
    Måste säga att jag var imponerad över mängden dockor och det fina skick de var/är i på ditt loppis!!
    Om du har reklamlappar eller nåt så lämna en liten bunt hos mig i butiken. Jag delar gärna ut dem så folk får veta att du finns!

    Svar: Åh, vad snäll du är! Jag har nog några visitkort, eller annars kan jag skriva ut några på datorn :) Jag kan ju ha några broschyrer från dig hos mig också!
    Loppis Entusiasten

    2013-06-10 | 22:58:07
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Gunilla säger:

    Glaset är fint oavsett var det kommer ifrån! :)

    2013-06-11 | 19:57:40
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se

Kommentera inlägget här: