Loppis Entusiasten

Suradagarna

Först när jag tittade ut i morse, trodde jag inte att det skulle bli något marknadsbesök.
Det spöregnade!
Till slut blev det i alla fall bättre, så vi kunde åka.
 
Det blev ganska skralt med fyndandet i år.
Högsta tänkbara antikaffärspriser på mycket.
Tråkigt när man ser handlare som har samma dyra varor med sig år från år.
 
Lite hittade jag i alla fall,
 
En plastmatta i riktigt sköna, gröna färger, 50:-
 

Blandat jox till Barbie, och virkgarn går ju alltid åt, nästan gratis.
Hästarna från SCHLEICH, var inte gratis, 50:- styck,
men de tänkte jag att min syrra skulle få vid tillfälle, hon har en liten samling med sådana.
 
Inga mer fynd gjordes, men desto roligare var det att träffa Anna med bloggen retrolux :) 
Hon har varit så snäll och fraktat och kånkat på varor,
när jag har haft byteshandel med Benny som har Porlinsbloggen.
 
En våffelvas, en pärlanlykta och en askkopp, allt från REIMYRE.
Jag har några askkoppar i olika färger i modellen sedan tidigare, men de är små,
den här var stor och riktigt, riktigt snygg! Jag älskar färgen!
Likaså våffelvasen, jättefin!
Nu ska jag se om jag kan få tag i en likadan vas i den större modellen också,
här hemma i Hallstahammar har jag faktiskt aldrig sett någon :/
 
Tack Anna Och Benny!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Vilken underbar platsmatta! :) Finfina Reijmyre-prylar också! :)

    2013-06-30 | 17:00:22
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: