Loppis Entusiasten

loppis och barndop

Idag var jag på barndop.
Min syrra har blivit mormor, och nu var det dags att döpa lilla tösen.
Hon är inte så jätteliten baby längre, ca 8 månader.
Jag tror aldrig jag sett en så glad baby på dop någongång,
det verkade vara det roligaste som fanns att döpa sig,
på strålande glatt humör hela tiden och såå jättesöt :)
 
Det  blev förstås lite loppisbesök innan också.
 
Först ut, "En Hjälpande Hand".
En glasvas och 2 Iittala ljusstakar, "Festivo" 10:- styck
 
Lite tyg också denna gång,
Fin kraftig mossgrön jacquardväv, ca 2 meter för 20:-
Kakibrun (oboy-brun?) polyestersatin, kraftig och fin kvalitet, 2 meter för 20:-
 
Idag var det också loppis i Elsbodahuset.
 
3 stycken Iittala Kivi ljuslyktor.
Jag tror att den blå färgen heter "blueberry blue"
25:- styck kostade dessa.
 
De 2 mässingsljuslyktorna fick jag för 5:- styck.
 
Den andra mässingsljusstaken var Pierre Forsell för Skultuna, för smalt ljus.
För den fick jag betala 45:-, inte så jättebilligt,
men jag vet att de går rätt dyrt på Tradera, så den fick följa med hem i alla fall.
 
Jag funderade om den lilla kaninen var samma som jag köpte för ett litet tag sedan...
 
...men, nej då.
De trivdes mycket bra tillsammans :)
 
Som vanligt.
Den första kaninen tror jag kostade 10:-. Nu gav jag 25:- för den andra.
Dyker det upp en till så är väl den ännu dyrare, men man kan ändå inte låta bli!
Det är så det går till med alla små konstiga samlingar som kommer från "ingenstans",
sedan "sätter bo" i min lägenhet, 
och sedan förökar sig på något mystiskt sätt :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta S säger:

    "Ordnas det fest och man är huvudpersonen så måste man absolut bjussa på sig själv och vara snäll och glad!" Sa den nydöpta. ;-)

    Fina lördagsfynd! Ljusstaken av Pierre Forsell har jag aldrig sett förr. Snygg och originell.

    Svar: Jag har sett ljusstaken på tradera (tror att det också var för små ljus), men det var första gången "på riktigt", nu är det bara att vänta på att en till dyker upp, man vill ju ha minst två :)
    Loppis Entusiasten

    2013-03-23 | 21:36:56
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    10 kronor styck för Festivo? Det är vad jag kallar fynd! :)

    Svar: Ja, det var billigt :)
    Loppis Entusiasten

    2013-03-24 | 07:53:41
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Sanna säger:

    Härliga fynd! <3

    SV: Fick bli en billighets variant..lånade hålborr av svågern och hittade ett gammalt hyllplan som jag återanvände.

    Svar: Det var ju perfekt att det fanns en sådan att låna! Att återanvända sådant som finns redan, det går alltid först!Tänk om man bara visste om saker i förväg...jag gjorde i ordning och målade en stor furubyrå/skänk till min syrra för några år sedan, den hade precis sådana runda stora furuknoppar, som puckar, de bytte vi ut mot handtag i järn i gammal stil, de hade varit helt perfekta annars!
    Loppis Entusiasten

    2013-03-24 | 21:11:23
    Bloggadress: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här: