Loppis Entusiasten

så blev flamskvävnaderna

För en tid sedan köpte jag ju 2 stycken flamskvävnader för 5:- styck
 
Jag sade då att jag skulle ta bort ramarna.
 
Det är för att det är ju handvävda små "mattor" med motiv,
därför tycker jag att det också ska synas,
inte att man ska dölja det bakom en trälist.
 
Väven har bara stråcklats på ett tyg och sedan har tyget fästs på en skiva,
så allt går att ta bort ifall man skulle vilja det.
Fotot blev lite knasigt när lyset kom ovanifrån,
men ni förstår nog hur jag menar :)
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Så mycket bättre!!!

    2013-03-04 | 20:24:25
    Bloggadress: http://www.antasnaque.blogspot.com
  • Retrolux säger:

    Kan man lugnt säga. Mycket snyggare. Min mormor gjorde några små vävar som fortfarande finns kvar där hemma hos morsan.

    2013-03-05 | 13:24:39
    Bloggadress: http://www.retrolux.blogg.se
  • Rose-Marie säger:

    Jättefina! Mycket arbete med att väva flamskt!

    Svar: Ja, det måste vara rätt tidskrävande.. Jag har aldrig vävt någon sådan, men det skulle vara roligt att prova någon gång!
    Loppis Entusiasten

    2013-03-05 | 15:29:20
  • Sara Lundell säger:

    Det blev ju bra det där! Visst är det märkligt att sådana där grejer har en tendens att bli liggande! Ofta tycker jag att man blir förvånad efteråt över att det går så smidigt att göra det där att man våndats över så länge... Jag hoppas att du har lust att hänga på min utmaning! :-)

    Svar: Visst är det så, det är bara liksom att sätta igång, och inte bara gå och titta på det och tänka, att det där skulle jag behöva göra. Jag ska försöka vara med på utmaningen :)
    Loppis Entusiasten

    2013-03-05 | 20:25:01
    Bloggadress: http://saraspyssel.blogspot.com
  • Elisabeth säger:

    Jag ansluter mig till övriga kommentatorer. Det blev
    mycket snyggare! Bra jobbat!

    2013-03-05 | 20:52:31

Kommentera inlägget här: