Loppis Entusiasten

arosmarknanden

Idag var det dags för Arosmarknaden.
Det är ju egentligen en motormarknad, och det syntes väl i år,
det var faktiskt mest bildelar, men lite annat också.
 
Lite smått och gott hittade jag,
 
Som skydd för billacken låg ett gammalt designtyg, "julivår" av Saini Salonen.
Hälften var solblekt och hade lite andra skavanker, men...
...men för 20:- tog jag med det hem.
Får se hur det blir efter tvätten, kanske går att använda till något i alla fall.
 
En sommartunika, från Vero Moda som såg skön ut,.
100:- var väl  inte direkt billigt, men den var helt ny i alla fall.
 
Ljuslyktan i svart smide och rött glas kostade 20:-
Den kom från glashyttan  URSHULT (har jag aldrig hört talas om!?)
Min allra först "Pärlan" från Reijmyre 25:-
 
De 2 träljusstakarna för 5:- köpte jag mest för att de hade så gräslig lack,
intressant hur de blir att se ut med lite "fix"
Tranan i ovanligt ljust horn (beigeflammig) kostade 40:- Jag har en högre, svartare sedan tidigare.
Ett helt dussin knivar och gafflar med teakhandtag, 30:- nära nog nyskick :)
 
Ponnyn, dockor, lastbil och dockkläder, i typiskt marknadsskick, lortiga och stökiga :) 
Lite svårt att säga pris här när det blir klumpsummor, men billigt i alla fall.
 
Jag gjorde också en liten blixt-visit hos Bellas Kuriosa,
hon skulle just stänga, men...
 
...jag hann få med mig 2 saker på ett par minuter i alla fall :)
 
Duralex-skålarna är så bra till vardags. Jag har 4 sedan tidigare men den här var större, 10:-
 
Äntligen hittade jag också en "snowball"ljuslykta (Ann Wärff Kosta Boda) i en större storlek.
Jag har bara hittat samma storlek tidigare, det är ju snyggast med en i varje storlek,
det finns 3 storlekar tror jag.
 
Det var allt för idag,
det kommer väl lite före/efterbilder så småning om..
 
Ha en fortsatt trevlig lördag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: