Loppis Entusiasten

Bloggen 2 år = utlottning!

Jaha, då hade det gått 2 år redan!
Dags för lite utlottning tycker jag!
 
Den här gången tänkte jag lotta ut ett retro leksakspaket.
Omkring 1970 kommer dessa saker ifrån.
 
Det blir sådana saker jag lekte med som liten, när jag var 5-6 år.
 
Sköldpaddsdockan "Lillan" har en mjuk tygkropp och en klänning med tyget "Backsippa"
av Mona Björk som jag har sytt. (Det här är modellen utan taldosa)
 
Barbie "Malibou" med en klänning och basker som jag har stickat.
 
2 små lyckotroll, Thomas Dam original.
Kläderna är bara tyg som jag klippt ut och fäst med en tråd i ryggen,
så de är inte original
 
Lastbilen är ca 28 cm lång. Enligt uppgift från en fb grupp ska den vara från 1973,
märkt CORGI MAJOR, made in England.
Spärren som håller fast motorhuven är något defekt, så luckan öppnar sig lite för lätt,
så ska den lekas med kanske man behöver sätta en liten tejpbit eller nåt..
Hjulen är något lite småvinda, men rullar bra i alla fall :)
Jag ville gärna ha med en bil i paketet,
men det var inte det lättaste att hitta någon i skapligt skick!
 
Är någon sugen på att vara med på utlottningen är det bara att lämna en kommentar.
Alltihop i ett paket går till samma, allt eller inget :)
Jag drar en vinnare på nationaldagen torsdag 6/6, så är det lätt att komma ihåg :)
 
Jag måste tillägga att det här är inte saker som måste sitta på hyllan,
de håller jättebra att leka med!
 
Hoppas att ni vill vara med och tävla!
Ha en bra dag!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Clas Hedensted säger:

    En jättefin blogg, en blogg som äntligen handlar om nått vettigt nämligen loppis. Har själv ett enorm stort intresse för loppisar och loppis fynd, saker behöver inte alltid användas till bara det som det är designat till.

    2013-05-28 | 13:45:54
  • Ingrid Olsson Abelli säger:

    Ja dessa leksaker minns man väl =) skrållan dockan som jag och min syster fick dela på bara för den var så dyr !! och trollen som man byggde hem åt i skogen på Björnön där vi stod med husvagnen på säsong !! och barbie som man sydde kläder åt .. ja det är nostalgi i allra högsta grad Kul att se igen mans minns lukten av trollet

    Svar: Jo, jag minns också hur trollen luktade, men idag känner jag ingen doft. Antingen har de slutat att dofta eller så har man fått dåligt luktsinne :)
    Loppis Entusiasten

    2013-05-28 | 15:03:25
  • Pia säger:

    Naturligtvis vill man vara med i utlottningen av dessa fina saker .
    Vet exakt vart de kommer hamna :)

    Svar: Ja, om du vinner Pia så slipper jag ju skicka, bara knalla över med det, så enkelt :)
    Loppis Entusiasten

    2013-05-28 | 15:11:56
  • Rose-Marie säger:

    Stort grattis på 2-årsdagen!
    Har länge med stort intresse följt din inspirerande blogg. Delar dina intressen för handarbete, dockor, pyssel och återvinning. Det här är min favoritblogg!
    Hälsningar Rose-Marie!


    Svar: Tack Rose-Marie!
    Loppis Entusiasten

    2013-05-28 | 15:18:42
  • Carin Rönnholm säger:

    Jag är gärna med o tävlar ! Gillar både Barbies o Troll samt andra dockor åxå!

    2013-05-28 | 16:40:22
  • Clas Hedensted säger:

    En trevlig blogg som handlar om nått vettigt, loppisar och loppis fynd. En loppis sak är vad du gör den till.

    2013-05-28 | 18:42:54
  • Anta S säger:

    Vilken fin mix av retroleksaker. Jag är ju förstås extra betuttad i lastbilen. :-)

    2013-05-28 | 18:52:41
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Barbro säger:

    Jag skulle väldigt gärna vinna din påse med de fina vinsterna! Jag hittade till din blogg för bara ett par veckor sedan och tycker om alla dina inlägg! Önskar dig en underbar sommar! Kram
    Barbro

    Svar: Tackar Barbro! Önskar dig en trevlig sommar också!
    Loppis Entusiasten

    2013-05-28 | 20:23:01
  • Lee säger:

    Jag är gärna med på utlottningen :)

    2013-05-28 | 21:52:07
  • Susanne säger:

    Jag vill vara med i tävlingen :)
    Jag har ett troll hemma som min dotter leker med som luktar :)

    2013-05-29 | 09:51:31
  • Annelie säger:

    Hej ! Jag är gärna med i utlottningen av leksakerna. Det blev en riktig nostalgitripp. Jag följer din blogg sen ett år tillbaka och jag tycker om att det handlar om loppissaker och hur man kan fixa till dom. Önskar dig en skön sommar !

    Svar: Tack Annelie, ha en trevlig sommar du också!
    Loppis Entusiasten

    2013-05-29 | 11:17:43
  • Karina säger:

    Hej!
    Jag älskar din blogg,väntar ivrigt på nya inlägg.
    Jättekul att se hur du förvandlar dina fynd till det bättre.Och naturligtvis vill jag vara med i utlottningen
    av dom fina leksakerna.Önskar dig en trevlig sommar med många loppisfynd:)

    Svar: Tack för snäll kommentar Karina! Jag önskar dig också en skön sommar!
    Loppis Entusiasten

    2013-05-29 | 12:28:47
  • Britt säger:

    Hej.
    Vill gärna vara med i utlottningen av leksakerna.
    Min dotter. född 78 ska i oktober få sitt första barn och jag ska få ett efterlängtat barnbarn.. mitt första..
    Så otroligt spännande och leksaker behövs ju även hemma hos mormor..

    Svar: Så spännande att få ett barnbarn! Det vore ju perfekt att ha lite "gamla" leksaker hos mormor!
    Loppis Entusiasten

    2013-05-29 | 18:58:35
  • kerstin säger:

    Åh, så klart att man vill vara med i utlottningen! Tänk att få titta på söta Lillan i sin fina klänning ett litet tag, sen skulle hon få glädja "mamma" Mai- inte min mamma, utan min väninnas. Mai sitter i rullstol (MS) sen många år och en gång då jag hade handlat docka på leksaksmässa i Helsingborg ville Mai se dockan och SOM hon blev glad åt den. Varför jag sen inte lämnade den hos henne vet jag än inte. Nu skulle Mai få en egen docka.
    Barbie skulle jag njuta av själv. Har aldrig ägt en egen.
    Damtrollen skulle få stå bredvid fotot av min Karin.
    Gissar att hennes troll nu är slängda.
    Karin har haft födelsedag nyss, skulle fyllt 47 år, men blev 43 år.
    Den fina bilen skulle alltid glade Erik få när han kommer på besök. Erik är min kusins barnbarn.
    Gillar din blogg såå mycket- kommenterar kanske lite väl sällan, men läser den gör jag alltid.
    Kerstin

    Svar: Tack för din kommentar Kerstin. Leksakerna skulle verkligen komma rätt till dig förstår jag, jag håller tummarna :)
    Loppis Entusiasten

    2013-05-30 | 07:50:57
  • Ellinore säger:

    Gillar din blogg och är jättegärna med och tävlar!

    2013-06-02 | 14:19:16

Kommentera inlägget här: