Loppis Entusiasten

uppfräshning

Sköldpaddsdockan som jag köpte på Arosmarknaden.
har blivit ren och fått nya kläder. 60- eller tidigt 70-tal tror jag att denna modell är.
Garnet från loppis, jag tror att det är från 80-talet.
Man gissar och gissar,
kläderna är i alla fall stickade i maj 2013,
tur att man vet något med säkerhet i alla fall :)
Jag tycker det är så svårt att få byxor med fot att bli i rätt storlek,
så nu stickade jag byxor, sedan ett par tossor,
och sydde ihop dem. Smart va!
 
Ha en trevlig fredag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Rose-Marie säger:

    Så söt hon blev!
    Som vanligt blev det också jättefina kläder och det där sista var ju väldigt smart, med tossarna!

    Svar: Ja, nu blir det nog lite fler sparkbyxor :)
    Loppis Entusiasten

    2013-05-24 | 15:56:10
  • Gunnel säger:

    Du är så smart och duktig med dina händer. Du måste hinna massor.

    Svar: ibland tycker jag att man inte hinner någonting, men det är väl lite hur man prioriterar.Man sätter sig och stickar och låter disken stå :)
    Loppis Entusiasten

    2013-05-24 | 16:11:07
    Bloggadress: http://www.sockersalt.blogspot.com
  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Jättehärliga färger! Rött och den där petrolfärgen är fantastiskt snyggt, i synnerhet i kombination med det svarta och vita. Som vanligt bra jobbat :)

    2013-05-24 | 20:08:52
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: