Loppis Entusiasten

Helgens loppisshopping

Inga direkta supefynd denna helg, men lite shoppade jag i alla fall.
 
 
De här sakerna hade jag tänkt mig till selmatävlingen,
men nja, jag vet inte, har inte riktigt bestämt mig än...
 
Kaffekannan "Fina pannan" i rostfritt stål kostade 60:-
Melitta filterhållaren i porslin kostade 20:-
och knäckebrödsburken kostade också 20:-
 
 
De 2 handdukarna kostade 10:- styck
 
 
Trots att jag inte har några små barn hemma,
kunde jag inte motstå dessa söta barntavlor för 5 :- styck.
Motiven är i kartong med en plastram.
 
Sådana här saker ger mig lite beslutsångest.
Ska man låta de vara original som de är, eller ska man byta till ramar med glas,
de skulle ju faktiskt bli finare då, och hålla sig fräshare, men är då inte längre original.
 
Åh, jag kan inte bestämma mig, de får "ligga till sig" ett tag :)
 
 
 
Det är inte alls min stil, det här armbandet i koppar.
Jag hade en tanke om att det skulle kunna bli en halsring till någon av mina svarta gipsfigurer,
men, nej det passade inte riktigt någon av dem, men jag kanske hittar fler figuriner :) 10:-
 
 
Den här vasen som väl passar bäst till tulpaner hittade jag hos Bellas Kuriosa,
den är nog av lite modernare snitt gissar jag. 20:-
 
 
De 2 barnstolarna i stål och plastband hittade jag på en lokal loppissida på fb.
Lite solblekta, moderna IKEAstolar, men 25:- styck var billigt,
de ska ner i dockloppiset, bra till de stora dockorna att sitta på.
 
Hoppas att ni haft en trevlig helg!
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • vintageblomman säger:

    Vilka fina fynd! Helgens loppisrund är ofta veckans bästa stund, instämmer till fullo. Gillade tavlorna mycket! Välkommen att kika in hos mig och veckans loppisklänningar om du vill, www.vintageblomman.se

    Svar: Det var en trevlig blogg du hade som jag helt har missat! Jag gillade Italien-klänningen bäst (visst var det så den hette?), men de var fina allihop :)
    Loppis Entusiasten

    2013-11-03 | 21:32:43
    Bloggadress: http://www.vintageblomman.se
  • Erika säger:

    Den lila vasen är jättefin!

    2013-11-04 | 11:12:20
    Bloggadress: http://erikacao.blogspot.se
  • Karina säger:

    Hej!
    Du har rätt det är en tulpanvas,jag har en exakt likadan.
    Den är verkligen fin och din var mycket billigare än min.

    2013-11-04 | 12:49:43

Kommentera inlägget här: