Loppis Entusiasten

idag var cykeln borta!

Jag har en gammal cykel som är köpt begagnad på 80-talet.
Den är långt ifrån tjusig, lite rostig här och där, men funkar helt okej.
Just därför att den inte är särskilt snygg så har jag vågat ha den ute på nätterna.
 
 
Så idag var den borta. Stulen. Min cykel.
 
Nu hör till saken, att någon gång har någon skurit ett jack i sadeln.
Detta jack gör att det sugs upp vatten likt en svamp inne i sadeln,
man måste alltid ha en kasse på den annars blir man dyblöt i direkt man har satt sig ner,
i alla fall om det har regnat senaste veckan. Det syns inte för det är inne i sadeln.
Detta gjorde att jag undrade om "någon" verkligen hade cyklat långt med min cykel.
 
Hähä, jag behövde inte gå långt,
den stod utanför Posten ett stenkast hemifrån:)
 
Slutet gott, allting gott!
 
Ha någon sett en person som varit dyblöt i  byxbaken inatt? :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • lopplisa säger:

    Ha ha, rätt åt den fräcka tjuven!!! Skönt att höra att revor i sadlar kan ha stöldhämmande effekt! Jag har nämligen själv en reva i min cykelsadel (kör också med plastpåse) :) Vilken tur att du återfann cykeln!

    Svar: Ja, det var tur att ingen plastpåse satt på sadeln, då hade kanske de/den behållit cykeln!
    Loppis Entusiasten

    2013-11-20 | 18:54:44
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com
  • Ida Nielsen säger:

    Hahaha!

    2013-11-20 | 19:05:55
    Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/
  • sophie säger:

    Hahaha rätt åt tjuven!!

    2013-11-20 | 19:15:35
  • Johannas Retro säger:

    Fasigen va taskigt, folk som gör så bara för att jävlas!

    2013-11-21 | 12:15:05
    Bloggadress: http://www.johannasretro.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Min man hade inte samma tur, hans dyra fina cykel blev stulen förra veckan men den är fortfarande borta tyvärr

    Svar: Ja, jag läste om det, så tråkigt,man blir så himla arg. Vi har blivit av med flera cyklar och också en bil, så jag är så glad att jag hittade min. En gång tidigare har vi också hittat största dotterns cykel igen. Vi upptäckte det bara efter en kort stund och den var låst med ett bra lås, så vi gissade att de burit bort den och ställt i skymundan för att kunna arbeta ostört med låset. Hela familjen ut, och vi delade på oss och letade, mycket riktigt, bakom en buske stod den gömd, kanske 50 meter hemifrån :) Det är nackdelen med att bo ganska centralt i byn, man blir väldigt utsatt, men de stjäl även i villaområden, så man går inte säker någonstans.
    Loppis Entusiasten

    2013-11-21 | 23:16:49
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Anta säger:

    En liten elak önskan, men rättvis: Den cykeltjuven kunde gärna få dras med en nätt blåskatarr i några dagar. Det vore en bra läxa. Förhoppningsvis.

    Svar: Precis, exakt vad jag sade :D En rejäl urinvägsinfektion skulle inte vara fel (man kan ju få vara lite elak ibland :))
    Loppis Entusiasten

    2013-11-21 | 23:57:41
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: