Loppis Entusiasten

mössa med vinge bak

Jag har stickat sådana här mössor till dockor tidigare,
men nu har det blivit barnstorlek istället :)
 
 
 
Det här är inte så varmt garn, lite mohairliknande syntet tror jag, mer en vår/höstmössa.
Jag är lite osäker på storleken, men gissar att den passar ca 2 år
 
 
Den här är gjord i tjockt garn och är mycket varmare.
 
Nu undrar jag om det är någon som skulle vilja ha en av de här mössorna?
 
I så fall är det bara att skriva det i en kommentar.
Blir det flera som vill ha så lottar jag ut dem.
Jag väntar till måndag kväll så hinner alla med :)
Glöm inte att skriva vilken av mössorna ni vill ha!
 
Vill någon prova att sticka den själv, så är det bara att maila mig,
då bifogar jag mönstret i en fil tillbaka.
 
Ha nu en riktigt trevlig fredag!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Johannas Retro säger:

    Åh så söta! Vilka storlekar är de på dem?
    Har du någon merfärg än dessa? :)

    Svar: Jag har en som blev något lite större, den är riktigt multifärgad, nästan fläckigt regnbågsfärgad. Jag har inte haft något barn att prova på, mina bekanta har vuxna barn :(, så det är lite svårt att säga storleken exakt ,men jag gissar att det är mellan 1,5 och 3 år ungefär.
    Loppis Entusiasten

    2013-11-29 | 11:42:51
    Bloggadress: http://johannasretro.blogg.se
  • anette hansson säger:

    Hade gärna tagit vilken som av mössorna. De var verkligen bedårande. Bebis ligger fortfarande i magen ( kommer när som) , men tyckte nog att hon sparkade till lite extra nu.... så hon verkar också vilja ha någon av dem ;-)

    2013-11-30 | 08:38:14
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Åh min lilla tvååring skulle bli superfin i en sådan, älskar modellen!!

    2013-11-30 | 15:42:56
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Anonym säger:

    Åh vilka jättesöta!!
    Klart man vill ha!! <3 Har en liten plutta som skulle bli så söt i en sån! :)

    Hoppas gör Ingrid

    [email protected]

    2013-12-01 | 22:51:02
  • Monica Andersson säger:

    Vill gärna har en dotterdotter som den rosa skulle passa tar gärna mönstret annars hittar det inte här

    Svar: Hej Monica, du har fått ett mail av mig :)
    Loppis Entusiasten

    2015-06-08 | 14:41:58
  • Yvonne Proos säger:

    Hej! Jag vill gärna ha mönstret på den fina mössan. 😊 Tack på förhand!

    2017-11-12 | 11:43:11
  • Sandra Nilsson säger:

    Hej!
    Vilket fint mönster, jag vill gärna också ta del av mönstret :)
    Mvh Sandra

    Svar: Hej Sandra! Nu har du fått ett mail från mig :)
    Loppis Entusiasten

    2018-08-30 | 14:18:59
  • Linda säger:

    Skulle gärna vilja ha mönstret, om du fortfarande skickar?

    Svar: Hej, ja mail kommer till dig :)
    Loppis Entusiasten

    2021-02-17 | 21:14:17

Kommentera inlägget här: