Loppis Entusiasten

nostalgimönster

De här modellerna Barbiekläder stickade mamma till mig när jag var liten,
det måste ha varit runt 1970.
Jag sparade mönstret ända tills för några år sedan.
 
Då kastade jad det.
Jag som aldrig kastar nåt!?
 
Efter ett tag dök det upp på Tradera,
då kände jag att jag MÅSTE ha det igen,
det var ju väldigt mycket nostalgi för mig!
 
Visst, man har väl rätt att ändra sig,
men det kunde ju vara någon måtta på fånerierna :)
 
 
 
 
Jag stickade en av klänningarna, men blev inte särskilt nöjd.
Jag stickade för hårt, den blev jättetrång och konstig.
(hatten tog jag mitt eget mönster)
 
Jag kommer nog inte att behålla den här,
men jag blev sugen att sticka någon annan 70-talsinspirerad klänning,
men då får det bli något eget "hitte-på"mönster istället :)
 
Ha en trevlig fredag!
 
 
 

Kommentarer

  • Ann-Charlotte säger:

    Jag kommer ihåg att min mamma stickade kläder till mina barbie och Sindydockor, det måste ju ha varit på 70-talet... Undrar var allt detta finns, och om det finns kvar...

    Svar: Jag har lite kläder kvar från den tiden, det är kul :)
    Loppis Entusiasten

    2013-11-08 | 19:39:57
    Bloggadress: http://teakochorkideer.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Klänningen ser ju jättefin ut...varm och gosig!
    Visst har man kastat saker genom åren som man senare har ångrat att man gjorde och hade man oändligt med plats skulle man kunna spara allt. Frågan är då bara om man sen skulle hitta någonting, eller ens veta vad man egentligen har :)
    Ha en skön helg Helena!

    Svar: Du har så rätt, man skulle drunkna i prylar om man inte rensade ibland :) Ha en riktigt trevlig helg du med Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2013-11-09 | 10:29:00

Kommentera inlägget här: