Loppis Entusiasten

afrikans blomma

Idag hittade jag ett mönster hemma hos mamma i en ganska ny Hemmets Veckotidning.
Det kallades Afrikansk blomma.
Jag blev sugen att prova, jag har ju så mycket garner.
 
Svart som jag tänkte ha som sista varv fattas så det har jag beställt härvor på garnaffären.
 
Det stod att när man väl börjat kan det vara svårt att sluta...
 
...Äh, jag kan visst sluta...bara en till...och en till...:D
Orkar jag göra en pläd tro...?
Man skulle väl ha tagit ett tjockare garn så det går lite fortare,
men det har jag inget,
då måste jag ju köpa nytt,
då blir det dyrt.
Man är väl ekonomisk (läs snål)! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • ScrapLinda säger:

    Hehehehe, dessa rutor är ökända inne i gruppen Online Virkcafé på Facebook. De är fruktansvärt beroendeframkallande, hittills finn ingen som *inte* fastnat i träsket. ;-)

    2013-10-03 | 14:23:59
    Bloggadress: http://scraplinda.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Det där beroendet känner jag väl till...och inte bara när man gör sådana där blommor! Bara ett varv till...och ett till :) Du får väl göra dockvagnsplädar om det skulle vara så att du kan sluta innan du har tillräckligt många för en stor pläd!

    Svar: Ja, det kan man ju alltid göra :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-03 | 17:25:34

Kommentera inlägget här: