Loppis Entusiasten

Balkongblomma

Förra vintern hade jag ingen växt på balkongen,
men nu har jag gjort iordning en liten grupp i alla fall.
 
Balkongen är i köket så man ser den ju hela tiden,
så det är lite trevligare med något där på bordet i alla fall.
 
 
 
Två loppisglas på fot med stenar i, fick agera ljushållare.
Jag tryckte ner dem i jorden lite olika djupt.
 
Om man inte har tak över, så är det ju inget att rekommendera.
Regnar det i glasen och vattnet fryser, så spricker de ju garanterat .
 
Äpplena är fejk, annars äter väl fåglarna upp dem :)
 
Som vanligt blev det bara skräp-foto när jag skulle ta på tända ljus,
dålig kamera eller dålig fotograf :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Gunilla säger:

    Stämningsfull utsikt när du fixar i köket framåt kvällen! :)

    Svar: ja precis! fast grannen som gick förbi sneglade lite konstigt på mig när jag tände ljus på balkongen och fotade :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-14 | 20:46:51
    Bloggadress: http://Iwillnevergiveup.blogg.se
  • Gunnel säger:

    Du ger mig inspiration. Jag har lite slött slängt en kruka ljung i en gryta på loftgången. Nu ska jag göra som du.

    2013-10-15 | 09:44:52
    Bloggadress: http://sockersalt.blogspot.com

Kommentera inlägget här: