Loppis Entusiasten

Dagens loppis-shopping

Jag var på 2 loppisar idag,
En hjälpande Hand som vanligt, och Loppis i Elsboda.
 
 
Den vänstra vasen hade jag nyligen läst om, men minnet är kort,
så jag fick hjälp av duktigt retrofolk, SEA glasbruk, design Rune Strand (troligen i alla fall) 10:-
 
Den högra är i alla fall en bambuvas, Bo Borgsröm, Åseda, 10:-
 
 
En ordentlig hög med LEGO, kunde jag inte lämna för 40:-
Inte för att jag har några småbarn, men det är sådant som kan vara bra att ha vid småfolks-besök :)
 
 
Tulpanbuketten var gjord av sydda siden"kuddar", gissningsvis hemmagjord 10:-
Ett välsnidat Barbiebord för 5:- blir bra i mitt Barbieskåp :)
Damen som man ska ha till blomsterarrangemang tror jag är gammal,
djupstämplad med siffror men det var svårt att se, ev. 1014/1 , 20:-
 
 
Den här ganska stora blå bisonoxen tyckte jag var häftig, troligen Gabriel keramik 20:-
 
 
Till sist dagens ganska dumma köp...
 
 
Jag hade tänkt ha dessa 2 påfåglar i plåt till "selma-tävlingen",
men vid granskning när jag kom hem så var den ena i väldigt dåligt skick.
Jag vet inte vad den hade varit med om,
det fattades en massa bitar och den var alldeles knölig.
Den ena var rätt bra, men de ska ju sitta i tillsammans som ett par :( 
30:- för paret
 
Nu glömmer ni inte att ställa om klockorna i natt va? ;)
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Vad mycket fint! Jag skall på loppis imorgon tänkte jag. Passar på när dottern spelar basket :-)

    2013-10-26 | 20:18:30
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • lopplisa säger:

    Vilka fina vaser!! Synd på påfåglarna! Vill minnas att storesyrran hade några sådana i sin första etta, sent 70-tal.

    Svar: Ja, vi hade också sådana påfåglar hemma i tonåren :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-28 | 09:21:55
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: