Loppis Entusiasten

En grej till...

...blev loppis-shoppad idag :)
 
 

En stor fyrkantig träskål som jag trodde var i teak.
Det var den inte, den var i ek.
Avskrapad ful lack som gör den helt oemotståndlig för mig, kliar riktigt i fingrarna,
den måste jag ju bara köpa för att slipa bort lacken och olja in istället :) 20:-
 
Nu är det ju inte alldeles säkert att detta blir de enda prylarna som inhandlas denna helg.
Det är nämligen ett stort loppis i Folkets Park här hemma i Hallstahammar,
imorgon söndag  kl. 11.00-15.00
 
Anna som har bloggen Retrolux och jag har hyrt ett varsitt bord för att stå och sälja av lite :)
så mitt eget lilla söndagsloppis utgår denna helg.
 
Jag har bara tagit med mig Barbiedockor, så lättpackat så :)
Hoppas på att få sälja några av de hundrafemtielva Barbiedockorna i alla fall :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    hej!
    Måste vara fråga en sak som inte alls har med detta inlägg att göra: Vi mös igår med tända ljus och då droppade mycket stearin ner på ljusstakarna. Hur får man bort det bäst?? Sitter som berget nu och jag tror inte det är så bra att skrapa med kniv, lär ju bli märken....
    tror ljusstakarna är i mässing eller liknande..
    /Anette

    Svar: Hej! Om man spolar med hett vatten blir stearinet mjukt och man kan ta papper eller en trasa och torka av, det brukar räcka med bara en kort stund, några sekunder :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-12 | 20:29:32
  • Anette säger:

    Tack; fungerade perfekt!!

    Svar: Så bra! :D
    Loppis Entusiasten

    2013-10-13 | 14:48:36

Kommentera inlägget här: