Loppis Entusiasten

skogsdunge inne

Vi hittade en sådan här snidad trä-mojäng efter svärfar.
 
Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den...
 
... men jag tog i alla fall bort den gräsliga blanka lacken,
betsade den lite ljusare med vit vattenbaserad skolbets och 
planade ut den lite nertill så den inte skulle vara så sned och stå stadigare, sedan...
 

...fick det bli en liten skogsdunge.
Lite växter, kottar, grenar, fåglar och keramiksvampar.
 
Tanken var att det inte skulle vara en blomgrupp som de brukar vara,
med en växt här och en växt där, utan som ett virrvarr växter som det är i skogen :)
 
Jag har ingen aning om hur det här kommer att arta sig,
så det är ju bra att ha ett foto så man ser om det växer något :)
 

(svamparna hittade jag i min källarbod.
Kanske är de från loppis eller kanske från någon julgrupp,
jag har ingen aning :))
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • ♥ LILLADOCKAN ♥ säger:

    Det blev jättefint! :)

    2013-10-06 | 19:52:52
    Bloggadress: http://denlilladockan.blogg.se/
  • Rose-Marie säger:

    Det blev ju SÅ fint!
    Svamparna är ju så vackra i all den fina grönskan.

    Svar: svamparna piggade upp. Jag hade först tänkt göra egna svampar innan jag hittade färdiga i källaren! Kul när man kan fynda i röran i källarboden :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-07 | 08:48:29
  • Birgitta säger:

    Men så fint! Förmedlar verkligen en skogskänsla. Känner doften av fuktmättad växtlighet :)
    Ha en bra måndag!

    Svar: Ha en bra måndag du med Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2013-10-07 | 09:28:24
  • Gunnel säger:

    Så fint det blev. Hoppas vi får se hur det artar sig framöver.

    Svar: ja, vi får se om det vill växa i den lilla dungen, jag har en liten gissning att "gräset" kommer att ta överhanden. Visst visar jag sedan! :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-07 | 09:35:09
  • Anta säger:

    Så snyggt och dekorativt! Och lagom storlek på skogsdunge att ha inomhus. Du är full av fiffiga idéer! :-)

    Svar: Tack Anta!
    Loppis Entusiasten

    2013-10-07 | 10:28:46
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Annelie säger:

    Hejsan !

    Arrangemanget blev supersnyggt, du är duktig på att hitta användningsområden till dina fynd.
    Följer din blogg jag tycker att den är så inspirerande och du delar med dig av tips och trix.
    Ha en skön höstdag, solen skiner i Roslagen i varje fall.
    Annelie

    Svar: Tack Annelie! Ha en skön höstdag du med :)
    Loppis Entusiasten

    2013-10-07 | 12:09:56

Kommentera inlägget här: