Loppis Entusiasten

loppat och fått idag :)

Först ut var En Hjälpande Hand idag.
 
Jag hade plockat på mig lite mer,
men i sista stund lämnade jag tillbaka det mesta,
man måste liksom sansa sig och inte släpa hem för mycket.
 
Ett litet rosarium med en cremefärgad ros fick följa med hem i alla fall.
Det var lite grumligt vatten och någon hade stoppat i ett tygblad, det ska inte vara där,
och den yttersta plastringen saknades, men den höll tätt, så för 30:- var det taget.
 
 
Sedan var jag till Skolgatans loppis
 
En Reijmyre  askkopp i en skrotlåda för 5:- och
 
2 stycken 3-armade ljusstakar i mässing och svartmålat trä.
De känns rätt gamla, kanske 30-40-tal. De kräver en del omvårdnad förstås.
Det får väl bli  någon före/efter bild sedan. De hittades också i en skrotkorg, 10:- styck
 
De bästa fynden för dagen gjordes dock hos Bellas Kuriosa.
 
 
En gammal glasburk med texten KEITTIÖTÖLKKI, 3 ltr och en björn präglat i glaset 20:-
 
3 stycken Iittalaglas, i min serie som jag har hemma, de inte tillverkas längre, 10:- styck!
Ett riktigt superfynd, de kostade ca 200:- styck när jag köpte de sista!
 
 
Sedan FICK jag en rulle med 8 meter (!) röd sammet (gammal smal 90cm bredd),
ett par dukar och 3 stycken bordstabletter i linne med handbroderade blommor
+ en som ännu inte var broderad.
Jag har känslan av att jag har det där korsstygnsmönstret i mina gömmor,
då skulle jag kunna brodera färdigt den 4:e tabletten :)
 
Vad kan man säga, de är supergulliga hos "Bellas"! <3
 
 
Helt nöjd är jag med mina fynd idag.
Imorgon är det loppis i parken, kanske man hittar något kul där också :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ida Nielsen säger:

    Åh röd sammet. Vad fint! Vilket fantastiskt "kap"!

    Svar: Ja, billigare än gratis kan det nog aldrig bli :) Det går att göra mycket fint med det!
    Loppis Entusiasten

    2013-09-14 | 17:30:45
    Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/

Kommentera inlägget här: