Loppis Entusiasten

söndagsfynd och utlottningen :)

Ska vi börja med utlottningen av ljusstakar kanske.
Jag börjar med att tacka alla er som var med i utlottningen,
det är roligt att lotta ut saker när ni vill vara med :)
 
Jag vill säga grattis till vinnarna som blev:
 
Yvonne Brandt som vann Iittala Festivo ljusstaken,
Audrey Fenn som vann ljuslyktan Sunflower och
Anetteh (hade inget efternamn där) som vann ljuslyktan Snowball
 
 
Till er andra får jag önska god loppislycka,
för detta är ljusstakar som ofta dyker upp på loppisarna :)
 
Enklast är om ni som har vunnit skickar mig ett mail med vilken adress jag ska skicka ljusstakarna till,
sivhelenahogberg[a]hotmail.com
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 Jaha, så var det ju loppis i Folkets Park idag.
Jag är glad att jag besökte det, för fyndade gjorde jag!
 
 
Jag höll på att missa denna gamla Barbie "Bubbelcut" från 60-talet,
som bara syndes när man gick bakom loppisbordet med blandade moderna leksaker.
10:- ! SUPERDUPERFYND! 
 
Först hittade jag 3 glas billigt igår, sedan hittar man en ishink i samma serie idag för 30:- !
Ibland flyter det på så man får ett löjligt leende på läpparna :)
 
 
 
 
Jag brukar egentligen inte bry mig om IKEA-glas,
men denna stora, ståtliga, handblåsta och riktigt snygga vas kunde inte få stå kvar för 10:-
 
 
Det sista jag köpte var en snurrlampa med lite annorlunda motiv för 40:-
Tyvärr var det defekter på den som jag inte såg förrän jag kom hem,
motivet hade "flagat" på baksidan.
Nåja, man kan ju inte ha tur med allt,
jag är ändå supernöjd!
 
Hoppas att ni har haft en fin helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta säger:

    Det var lyckade fynd! Känner igen det där med "löjligt leende" när man fyndat... ;-)
    För många år sedan hade jag en sådan där snurrlampa. De var väldigt populära ett tag. Motivet var ett vattenfall - skulle antagligen föreställa Niagara. På den tiden fanns även en lampa med "skogsbrand". Hugaligen! Ditt motiv har jag aldrig sett förut. Det var betydligt mysigare.

    Svar: Jodå, ett vattenfall står nere på mitt loppis, hittades efter svärfar, och en skogsbrand hade jag på mitt rum i ungdomen, någonstans i mitten på 70-talet. Detta är inga lampor jag direkt trånar efter idag, man har redan haft dem, men den här kändes ovanlig, kanske någon tycker den är kul och gillar den? :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-16 | 00:12:26
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Rose-Marie säger:

    Stort grattis till alla dina fina fynd! Speciellt till Barbien!

    Svar: Tack Rose-Marie! Ja, man tror inte att man ska kunna hitta dem för 10:- så det var verkligen tur :)
    Loppis Entusiasten

    2013-09-16 | 08:49:54
  • Audrey Fenn säger:

    Åh vad roligt!
    Mail kommer. :)

    2013-09-16 | 19:26:34
    Bloggadress: http://audreyfennochalltfint.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: