Loppis Entusiasten

bitarna på plats

Nu sitter alla bitar där de ska vara på lapptäcket (sängöverkastet).
Ganska mycket jobb kvar, det ska i vaddering och ett bakstycke ska dit,
men det får jag göra senare, måste åka till stan och handla det.
 
 
 
 
Inte blev färgerna som jag färgade in som alls som jag tänkt mig,
och inte passade väl allt ihop särskilt bra heller,
men äsch,
man är nybörjare, alltid har man väl lärt sig någonting.
Kul i alla fall :)
(fast vaddering och foder blir nog inte så kul :/)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • sophie säger:

    Men det kommer bli värt mödan när det ligger på sängen! Så snyggt!

    Svar: Ja, det kommer att bli en färgklick i alla fall :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-15 | 16:30:36
  • Birgitta säger:

    Tycker du är himla duktig som slutförde jobbet med att få ihop alla lappar och jag tror det blir jättefint när det är helt klart!
    Även om det verkar jätteroligt att foga ihop olika mönster och färger sådär skulle jag nog ha börjat glad i hågen, tröttnat halvvägs och så hade allt blivit liggandes som ett dåligt samvete :)
    En kudde skulle jag kunna tänka mig att göra, eller ett litet täcke till en barnvagn eller vagga, men jag tror jag nöjer mig med att beundra ditt arbete :)

    Svar: Det hade nog kunnat bli liggandes mitt med, men det var så jobbigt att se tygbuntarna som skulle dit så det var bättre att göra klart och städa undan. Men vem vet, nu kanske det blir liggandes ett tag innan det blir helt klart. Nästan gång gör jag nog något mindre i alla fall :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-16 | 13:30:31
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anta säger:

    Vilket jobb du lagt ner! Och fint blev det!
    Önskar dig och familjen en riktigt Glad Påsk!

    Svar: Jag önskar dig också en riktigt Glad Påsk!
    Loppis Entusiasten

    2014-04-17 | 00:51:25
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Marlene säger:

    Älskar din blogg. Bloggar jag läser så ofta jag kan är din och kissies. Och min egen så klart:)
    Men undrar, sitter inte loppisentusiasten ihop. Headern är okej att särskriva för det är mer en bild. Precis som Arla skriver lätt mjölk på sitt paket. Fast det retar mig för den väger då inte mindre än den röda mjölken. Ha ha.

    Svar: Hej Marlene! Det är min dotter som fixat headern åt mig, jag har faktiskt inte tänkt på att det blivit en särskrivning där, trots att jag själv ogillar när folk särskriver sådant som inte ska vara det :) (såg att det stod även under fotot) Dottern frågade om jag måste ha så långt namn på bloggen :) Det ska ju i så fall vara ett bindestreck emellan. Tack för att du uppmärksammade det, hon får hjälpa mig att fixa det, sådant kan jag inte alls :) Jag önskar dig och din familj en trevlig Påsk!
    Loppis Entusiasten

    2014-04-18 | 01:54:09
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: