Loppis Entusiasten

tygtavla

Jag hittade en text på fb som jag tyckte var kul,
så fick jag en knasig idè.
 
 
En färgsprakande talva med likadant tyg i 3 olika färger :)
 
I mitten är det lite fusk med ett grönt tyg som är kopierat på papper med texten på,
men pas par touten har cerist tyg
och på ramen samma tyg fast orange uppspänt runt om.
 
 
Vilka gräsliga färger sade sambon, färgerna är egentligen ännu skarpare än fotot,
men det är liksom meningen att den ska synas ordentligt :)
Jag tänkte ha tavlan i sy-skrubben.
 
Så här står det:
" No one expects the stampcollector to actually mail letters with his stamps.
  No one expects the coincollector to use his coins in a vendingmachine for soda,
  so why does everyone expect me to use my fabric collection,
  to actually sew anything?
  I ´m not a fabricholic, I ´m a fabric collector! "
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Kul text och riktigt häftig tavla blev det!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-27 | 21:23:23
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • lopplisa säger:

    Ha ha.. kul citat!! Vilken tur att du inte behövde använda upp allt ditt tyg för att åstadkomma den fina inramningen i alla fall!

    Svar: Precis! Det gröna sparades helt eftersom det scannades, tur, jag hade bara en bit av det fina :)
    Loppis Entusiasten

    2014-04-28 | 14:17:45
    Bloggadress: http://lopplisa.wordpress.com
  • Birgitta säger:

    Men så läckert! Vilken kul idé!
    Det är det här som är så kul med att följa din blogg. Du gör så helt andra saker än vad jag gör och även om de inte skulle passa hemma hos mig är det så roligt att ta del av din kreativitet!
    Ha en fin valborg och första maj!

    Svar: Jag tror inte jag skulle få sätta upp den färgglada tavlan för sambon heller, han tyckte det var hiskeliga färger, men i min sy-skrubb har han inget att säga till om :) Men det är ju så med olika idéer, de går ju att göra om efter egen smak, t.ex om man gör en tavla med jordnära färger, kanske linneväv och någon annan fin text, så får man ett helt annat utseende. Ha en trevlig Valborg du också, hoppas att vi inte får allt för kallt väder!
    Loppis Entusiasten

    2014-04-29 | 15:58:30
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: