Loppis Entusiasten

3 loppisbesök idag

Som vanligt, iväg till En Hjälpande Hand först.
Jag hittade inte mycket idag, men det blev i alla fall...
 
 
En tavla målad på sandpapper (?) 1977 av "Kebba",
jag tänkte att den kanske kunde passa bland mina Afrikanska figuriner,
men någon annan slags inramning vill jag ha, får se vad det blir. 20:-
 
20:- kostade ochså den färgglada gardinkappan "Backsippa" av Mona Björk,
mycket färggladare än vad fotot visar.
Jag har samma i grönt, men det här var en tunnare variant.
 
 
Sedan var jag ner till Bellas Kuriosa.
En gammal lek-symaskin i plåt som jag tänkte ha som dekoration i mitt syrum
(ok, det är inget syrum, bara en källarskrubb, men ändå...:) ) 100:-
 
En påse med fina handvirkade spetsar 20:-
 
Dockhuvudet som var märkt Pat. 201276 fick jag av Bella :)
Min gissning är att det är rödluvan som ska vara en kasperdocka.
 
 
Till sist en sväng till "Hallstaloppis" eller "Skolgatans loppis",
vet inte vad de heter egentligen.
30:- fick jag ge för väggfigurinen i gips, märkt "PI ENEREY (?). Den ska bli svart istället :)
 
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Annika GW säger:

    Oj! Det var billigt för så mycket fina spetsar. Jag vet inte om två månader är kort tid för att göra ett överkast men det gick fort p.g.a den underbara semestern som var med slöa dagar vid havet och varma sommarkvällar på altanen vid sommarstugan! Annika

    2014-08-24 | 14:51:29
    Bloggadress: http://greitzan.blogspot.com

Kommentera inlägget här: