Loppis Entusiasten

broderad shetland sheepdog

Det här mönstret köpte jag på Tradera.
Jag blev rätt besviken när det kom,
det fanns nämligen ingen bild hur den skulle se ut.
Det är lite svårt att plocka ihop 21 färgnyanser utan foto!
Min dotter fick försöka hämta bilden från annonsen och försöka redigera den,
det var ganska så otydlig bild på nätet.
Det blev inte det lättaste broderi jag gjort, den lilla vovven,
men den blev fin till slut :)
 
 
 
 
Just Shetland Sheepdog ligger mig lite varmt om hjärtat,
vi hade nämligen en sådan när jag var tonåring.
Han blev tyvärr överkörd i sina bästa år,
världens gulligaste och mysigaste hund.
 
Jag tror att jag ska göra en kudde av broderiet,
men har inte hunnit fundera ut hur jag ska göra,
jag får väl visa sedan :)
 
Ha en trevlig fredag!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Så fint broderi!
    Jag tycker mycket om att både brodera, sticka, virka och sy, men blir det fel och jag måste repa, eller sprätta, upp är det inte alls lika roligt :)
    Önskar dig en fin helg!

    Svar: Nej, det är inte roligt när det blir fel, allra helst på broderier, ett enda fel kors gör att allt går åt pipan och felet byggs på. Jag brukar dubbelkolla under hela arbetet att det stämmer, men ibland kan det bli fel i alla fall
    Loppis Entusiasten

    2014-08-15 | 12:20:12
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: