Loppis Entusiasten

broderade ekorrar

En bekant köpte en tavla för 10:- när vi var på loppis,
men hon ville att jag skulle hjälpa henne att byta ram.
Jag tyckte nog inte heller att det var så snyggt sådär,
inklämt i en fotoram.
 
 
 
Det fanns inget tyg runtom så jag fick zig-zaga riktigt nära.
 
 
Eftersom stramaljbroderier gärna vill dra sig lite snett
och jag inte hade något att spela med så sprayade jag fast den,
lite lätt bara, med spraylim på ett papper så den skulle hållas rak.
Det ska tydligen vara lätt att ta bort, det där limmet,
det tror jag faktiskt att det är också :)
 
 
Sedan blev det som vanligt en pas par tout med tyg på för att bygga på storleken lite.
Jag ser att jag måste justera lite till, lite luft därunder.
Konstigt, vissa saker ser man inte förrän man fotar! Nåja, det är lätt fixat :)
 
Om någon vill veta hur jag gör pas par tout med tyg på så finns det med på bloggen
 
2012-08-22
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: