Loppis Entusiasten

furugrejer

 
När jag fick lite loppigrejer nyligen fanns dessa grejer i furu med.
Det är någon "MM Västerås 1992" som har svarvat dem.
 
Jag tänkte jag skulle betsa dem i någon annorlunda färg...
 
 
...men, nej, huvva så det såg ut!
Det fick bli något annat :D
 
 
Det fick bli en vattenbaserad "Lava" bets.
 
Jag lackade sedan en gång...
 
 
...sedan slipade fram lite "slitage"
Varför jag lackar innan jag slipar är att om man slipar först och sedan lackar,
så flyter betsen ut där man har slipat, så det försvinner igen.
Efter jag slipat lackar jag en gång till med matt lack,
ville att det skulle se lite gammalt och skruttigt ut :)
 
 
 
Jag tyckte att den där Lavabetsen blev helt okej,
jag fick flaskan av en kompis förut.
Den är nog rätt gammal, jag vet inte om den sorten säljs längre?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Det ser inte alls gammalt och skruttigt ut....tvärtom!
    Tyckte den där runda burken, eller urnan, eller vad man nu ska kalla den, var läcker i sig och jag var också inne på att måla den, men sen orkade jag bara inte. Bra att den kom till dig :)

    Svar: Ja, jag tyckte också att den runda lockburken var fin i formen, lite kul att fatet hörde till, inte så ofta det finns 2 delar av sådana grejer :)
    Loppis Entusiasten

    2014-12-05 | 13:24:21
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anta Snaque säger:

    Snygga former! Snygg färg! Lavabets måste jag testa - hoppas det finns i sortimentet fortfarande.

    Svar: Jag hade en helt annan sorts "lava-bets" tidigare, gillade den ännu bättre, den var mer som åldrat trä, något ljusare, men den sorten hittade jag aldrig sedan, så jag var glad när jag fick denna av en bekant. Det var lite tjockt i botten på denna så den är nog lite åldrad, men verkar fungera ändå. Hör av dig Anta om du inte hittar någon "färsk", för jag tror att jag fick någon till burk i samma (lite rörigt bland alla burkar, men jag tyckte jag så någon mer likadan :))
    Loppis Entusiasten

    2014-12-05 | 23:54:49
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: