Loppis Entusiasten

mer barbie-permanent

 
Den här dockan hade blivit ganska rejält klippt på ena sidan.
 
 
Jag klippte så att det skulle bli ungefär lika långt överallt,
med en effiler-sax (ur-tunnings sax) så att topparna blev diffusa.
 
 
Jag rullade upp på små spolar,
sedan ner i hett vatten i 5 minuter, lika som jag gjort tidigare gånger.
 
Sedan fick det bara svalna blött en stund,
därefter plockade jag ur spolarna.
 
Det blir nästan bäst om man tar ur spolarna när det är vått,
då kan man kamma och forma det som man vill ha det, sedan får det torka.
Det blir nog lite blankare om man slipper kamma så mycket i det efter det har torkat.
 
 
Hon blev rätt annorlunda i alla fall :)
En kul grej att göra om håret ändå är hemma-klippt
(vilket inte är så jätte-ovanligt med loppis-Barbie :) )
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Bättre att barnen klipper barbiedockan än att de klipper sig själva vilket inte heller är ovanligt :D
    Fin blev hon både med och utan lockar i håret!

    Svar: Ja, de flesta barn har nog provat att klippa sig själv. Jag tror aldrig att jag gjorde det, men jag klippte lillesyrran istället :)
    Loppis Entusiasten

    2014-12-10 | 13:57:49
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Rose-Marie säger:

    Hon är fin både kortklippt och permanentad!
    Vilka häftiga kläder hon fått!

    Svar: Visst var klänningen snygg :), jag köpte den i en lokal fb-loppisgrupp, kul när man hittar en kasse Barbiesaker!
    Loppis Entusiasten

    2014-12-11 | 17:07:48
  • Ebba säger:

    Du är fan duktig altså!! :o

    Svar: Tack Ebba! :)
    Loppis Entusiasten

    2014-12-19 | 20:01:20

Kommentera inlägget här: