Loppis Entusiasten

bara lite loppis-shopping idag

Ja, inte blev det några märkvärdigheter shoppade idag, men...
 
 
...när jag precis virkat upp mitt sista vita garn på dock-dopklänningen,
så dök det upp nytt på loppis! 5:- nystanet var perfekt! Undrar när de kostade 6.95:- i nypris ?
Det lilla nessesären i plast var himla gullig, 10:-
 
 
Sedan blev det 2 Duralex skålar, 10:- och 30:-
 
 
Den här franska keramikkrukan har stått på loppiset ett tag för 50:-,
men nu var det halva priset så den fick följa med hem.
Jag har ju ändå flera krukor i samma serie.
 
Jag var en sväng till Bellas Kuriosa och köpte 2 väggkonsoller som jag inte fotade,
och ett lampskärms-skelett, eller vad det nu kallas
 
 
Det var en smal äldre modell som skulle bli supersnygg med plastband på,
när jag nu får lust att göra det :) 10:-
 
Det var allt för idag, ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Fina grejer

    2014-02-01 | 22:21:50
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Rose-Marie säger:

    Oj vad billigt garn! Och necessären var ju SÅ söt!

    Svar: Ja, det var jättebilligt! 25:- för 500gr garn :)
    Loppis Entusiasten

    2014-02-02 | 16:49:06
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Ja jag undrar faktiskt också vad de gör med dem. kan nog inte vara så nyttig efter två dygn i rumstemperatur

    Svar: Ja, om de står i 2 dygn så är de kanske inte så goda längre, synd på så fina tårtor om ingen äter upp dem :)
    Loppis Entusiasten

    2014-02-02 | 18:56:29
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Annelie säger:

    Hej !
    Jag kan ta tala om att franska keramiken heter La poterie och såldes som hemförsäljning med värdinnor.
    Jag har själv hela serien med tallrikar,glas, skålar det finns oändligt många olika delar, Tyvärr gick företaget i konkurs, men konceptet finns kvar men med annan sorts keramik. Jag brukar oxå hitta en hel del på loppis och jag köper direkt eftersom det inte görs längre.

    Svar: Hej Annelie! Jo, jag köpte massor av den franska keramiken på hempartyn när de fanns:) Jag använder en hel del av dem och har fullt ovanför köksskåpen. En del loppisfynd har tillkommit, men jag har också rensat bort en del saker, för det blev för mycket. Mamma har samma keramik som har gul lasyr, de är riktigt fina och inte alls lika vanliga. De var något dyrare när det begav sig, var en typ av exklusivare variant :)
    Loppis Entusiasten

    2014-02-12 | 21:47:12

Kommentera inlägget här: