Loppis Entusiasten

byten och köp

När vi bloggare träffades på mässan blev det en hel del bytesaffärer.
Det är så bra, man hittar saker på loppis som andra samlar på
och någon hittar det jag samlar på, och så byter man :)
 
 
Jag skulle vilja få ihop så många färger som möjligt,
av dessa små kuvertaskkoppar från Reijmyre.
Benny med Porslinsbloggen hade med sig några till mig.
 
Även en låg skål i serien Tonerre, Bengt Orup, Johansfors, så nu har jag 3 delar.
 
 
Den är den främre låga skålen som är ny.
 
 
En liten röd Åsedavas hade Mimmi med bloggen "gammalt sa fru ekekby,"
med till mig, bara 15 cm hög, jättegullig var den :)
 
Jag handlade 2 grejer på mässan också.
Det är ju inte så att man direkt fyndar på en mässa,
priserna är ofta de allra högsta, så det blir det man verkligen vill ha som man köper,
man får lätta på plånboken så att säga.
Men det kan man ju göra en gång om året när man handlar billiga prylar annars :)
 
 
Det fanns 2 stycken sådana här riktiga stora björnar från Tilgmans på mässan,
den ena kostade 1200:- och den andra kostade 600:-
 
Jag köpte den för 600:-
 
Sedan hittade jag något som jag letat efter länge!
Eller förresten, det var Anna som hittade den,
jag såg den inte trots att den var framför mig i knähöjd!
 
Förutom att träffa de andra bloggarna,
så var den här vasen det allra bästa med mässan,
 
Olav Joff i rostfritt stål, så nu har jag 4 delar.
 
 
Jag prutade ner från 500:- till 300:-,
helt okej tycker jag :)
Nu skulle jag vilja hitta en till av ljusstakarna med "vingar" på,
sedan skulle jag vara nöjd :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • sophie säger:

    Oj vad en massa snyggt!!!

    2014-02-17 | 13:25:13
  • Flak säger:

    Perfekt att kunna byta och ett perfekt sätt att få fler ögon ute på golvet...vi samlare är ju bra på att spana men ibland missar man ändå då är det bra med backup=)

    Svar: ja, det är superbra!
    Loppis Entusiasten

    2014-02-17 | 22:34:10
  • Kaksmulankarin säger:

    Verkligrn snygg vas, den i rostfrittt stål. Wow!

    Svar: Ja, den är fin :)
    Loppis Entusiasten

    2014-02-19 | 00:08:51
    Bloggadress: http://www.facebook.com/kaksmulandesign

Kommentera inlägget här: