Loppis Entusiasten

gammal ratti

En RATTI-docka från ca -50, som legat trasig väldigt länge behövde fixas.
 
 
Det är lätt att tänka, pust, vad mycket jobb!
men det ser värre ut än det är.
 
Tvätta klänningen (aldrig tvättmaskin till gamla dockkläder!),
i med nya gummiband så armar och ben sitter fast,
limma fast peruken och nya ögonfransar,
vips, klar!
 
 
Hon hade en spricka i axeln och lite skav på tårna som jag inte åtgärdade,
jag tycker inte att man ska kladda för mycket och försöka få de i nyskick.
Det är en gammal lekt docka med vanligt slitage,
hon fick istället nya strumpor och ett "bandage" över sprickan.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Otilia säger:

    Wow! Snyggt jobbat!

    Svar: Tack!
    Loppis Entusiasten

    2014-02-18 | 11:43:56
    Bloggadress: http://tilin.se
  • Ann-Charlotte säger:

    Jag blir precis mållös varje gång jag ser vad du kan göra! Du är grym på att väcka gamla dockor till liv, de blir precis som nya!

    Svar: tack Ann-Charlotte :)
    Loppis Entusiasten

    2014-02-18 | 20:12:01
    Bloggadress: http://teakochorkideer.blogspot.se
  • Birgitta säger:

    Hmmm....vet inte om jag tror på det där "vips". Lite mer jobb än så ligger det nog bakom den dockans förvandling :)
    Och oj så mycket fina bilder du visade från mässan....de där tavlorna som lurar ögat gör det verkligen rejält!
    Ha en fin onsdag!

    Svar: Ja, kanske det var lite mera än vips, men jag klarade den under lördagen i alla fall :) (passade på när vi hade ledig helg)
    Loppis Entusiasten

    2014-02-19 | 14:14:32
  • Helena säger:

    Är dockan möjligtvis till salu? den är så fin

    Svar: Tyvärr så var det en docka som jag gjorde i ordning till en dam som hade haft den när hon var liten, så det var inte min. Den hade legat trasig i väldigt många år i en låda, närmare 60 år tror jag :)
    Loppis Entusiasten

    2014-05-20 | 14:22:09

Kommentera inlägget här: