Loppis Entusiasten

inbokat

Jag fick här på bloggen tips av Cecilia att det skulle bli lapptäckskurser här hemma i höst.
 
Jag ringde och hörde mig för hos ABF. Jodå det börjar nästa torsdag!
Ojdå! Redan!
Det fanns under dagtid när min dotter är på sin dagliga verksamhet.
Sagt och gjort, jag bokade in mig!
 
Men nu har jag ju inte alls hunnit få ihop sådana färger som jag har tänkt mig!
 
Jag skulle inte vilja ha mycket ljust i alls, mest mörkt varvat med färgglatt.
De tyger som var bra var för tjocka.
 
 
Men jag fick en snilleblixt!
Jag ska försöka snabbt få tag i textilfärg och färga tyger!
 
Håll tummarna att jag får tag i färg och att det sedan blir bra också,
det kan man aldrig vara säker på :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Håller tummarna :)

    2014-02-11 | 17:07:44
  • CeciliaB säger:

    Du kommer att få jättekul!
    Jag gick på en kurs i Sura för ca ett o ett halvt år sedan medan Quiltboden fanns kvar där.

    /Cecilia

    Svar: Ja, det blir säkert roligt att lära sig ordentligt och inte bara prova sig fram, som man lätt gör annars.
    Loppis Entusiasten

    2014-02-12 | 20:20:37
    Bloggadress: http://enmortinatet.blogspot.se
  • Anta säger:

    I många år ledde jag kurser i olika konsthantverksämnen, bl.a. "fritt broderi" och där ingick lapptäcksteknik. Till sista kurskvällen bad jag alltid "eleverna" ta med sig allt de gjort och så hade vi en liten utställning där vi gick runt och tittade på de färdiga handarbetena. Det var fantastiskt att se alla fina saker kursdeltagarna knåpat ihop. Mycket imponerande! Jag önskar att det funnits digitalkameror på den tiden!

    Du kommer att göra många vackra ting! Det vet jag redan nu! :)

    Svar: Vad intressant! Då kanske du har gjort lapptäcken? Det förstår jag är roligt att se vad alla har åstadkommit! Jag tror aldrig att jag kommer att hinna så långt på mitt täcke under kursen för det ska bli 200 x 250 cm, men det spelar inte så stor roll, huvudsaker att man får lära sig på riktigt vis så att det blir bra i slutänden :)
    Loppis Entusiasten

    2014-02-12 | 23:20:19
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Linnéa säger:

    Så spännande!

    2014-02-14 | 11:10:50
    Bloggadress: http://linneafagertun.se

Kommentera inlägget här: