Loppis Entusiasten

Mer från Antikmässan

Jag kollade in lite konst också.
3 stycken tavlor av Caroline af Uggla, rätt häftiga!
 
 
Sedan fanns det tavlor i Trompe l´oeil-stil (målningar som "lurar ögat") som var roliga.
Helt släta tavlor som man fick gå riktigt nära för att se att det inte var papperbitar,
utan riktiga målningar! :)
 
 
Googla gärna på Trompe lóeil, det finns jättemycket häftigt att se,
de har gjort målningar på gator till och med, som lurar iväg en till en tredimensionell värld!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta säger:

    Vilken trevlig Stockholmsutflykt! Passande så här i ruggiga vintertider.
    Trompe l´oeil är helt enkelt fantastiskt! Jag gillar verkligen det måleriet. Och har ju, så smått, försökt mig på det. Med varierande resultat... :/
    Yrjö Edelman är hur skicklig som helst. Man imponeras. Jag har hört att han ibland får bättra på sina tavlor eftersom folk försöker pillra bort tejpbitarna och nöter bort färgen. Vet inte om det verkligen är så, men jag kan visst tro det.

    Svar: Jag skulle säkert tro att folk är och pillar på hans tavlor. Jag fick ha ögonen någon centimeter ifrån innan jag såg små penseldrag :)
    Loppis Entusiasten

    2014-02-17 | 00:55:37
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com

Kommentera inlägget här: