Loppis Entusiasten

tyg-mani

Det har varit lite skralt med inlägg på bloggen ett tag.
Jag har väl inte fått så mycket gjort egentligen,
mest suttit på facebook lediga stunder.
På retro-tyg sidorna.
Kan inte låta bli, det är så kul.
 
Köpt lite tyger och så...
 
 
...men jag vet inte...
det börjar bli smockfullt i tyggarderoben. Går knappt ens in en näsduk där :(
Jag får nog snart börja rensa lite, men det är inte lätt när man vill ha allt kvar :)
 
Jag är väldigt sugen på att göra ett lapptäcke,
jag som inte ens har virkat färdigt filten jag håller på med!
 
Jag har suttit och kluddat lite lapptäcksmönster
 
 
Undrar om det här skulle kunna gå att göra?
Jag har ju aldrig sytt något lapptäcke?
 
Nu ska det inte vara enfärgade tråkiga lappar utan en massa mönster,
det här är bara lite funderingar på själva lapparna.
Brunt, rött, orange och gult. Jag tror att det skulle bli fint.
 
Men det får bli någon gång i framtiden :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • CeciliaB säger:

    ABF ska ju ha kurs i lappteknik i Hallsta nu!
    Det är ju ett bra tillfälle att komma igång.
    (jag bor ju också här, om du inte visste)
    /Cecilia

    Svar: Det lät ju intressant! Både att du var Hallsta-bo och att det var kurs på gång här :) Det ska jag ta och kolla upp! Ibland är det lite svårt att få tider på kurser att passa mig då det ofta är då jag har hand om min handikappade tjej, men det är värt att ta reda på. Tack för din kommentar Cecilia!
    Loppis Entusiasten

    2014-02-06 | 21:46:09
    Bloggadress: http://enmortinatet.blogspot.se
  • gila säger:

    Ja...kom igen sy ett lapptäcke!!!

    2014-02-06 | 22:29:24
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.se/
  • Birgitta säger:

    Ibland kan det vara roligt att bara planera, fundera, drömma. Att allt sedan inte blir verklighet spelar ju inte så stor roll. Jag brukar alltid bära med mig lite av den inspiration jag fått av sådana stunder ändå.
    Mönstret skulle säkert bli ett jättefint lapptäcke och du kan ju alltid prova några rutor. Rom byggdes inte på en dag och det behöver ditt lapptäcke inte göra heller :)
    Ha en fin helg!

    Svar: Jag tänker precis som du säger :) Tanken med mönstret var också att man isåfall kunde göra en rand åt gången sedan kunna lägga undan det. Man har ju inte plats att ha tyglappar i hela lägenheten heller :) Ha en fin helg du också!
    Loppis Entusiasten

    2014-02-07 | 13:16:32

Kommentera inlägget här: