Loppis Entusiasten

2 loppisbesök idag

Först var jag till En Hjälpande Hand, som vanligt.
 
 
2 gamla burkar i fint skick för 10:- styck.
Jag vet att det finns en hel del i den här serien.
Får se om man lyckas hitta några fler, men de brukar vara rätt dyra annars.
 
 
En broderad duk för 20:-
och 2 stycken VÄLDIGT naturtrogna låtsasfrukter för 2:- styck
(konstigt att det inte var några bitmärken på dem :D)
 
 
 
2 likadana påslakanset i lyxig bomullssatin från Hemtex 70:- för allt
 
 
Lite roliga mönsterböcker för 5:- styck
 
 
Bestick kostar 3:- styck, jag köpte dessa 26 delar.
Märkta HMÖ Svensk rostfritt stål
 
Sedan tog jag också en sväng till Bellas Kuriosa
 
 
En röd vas som nog är svensk och en orange flaska som jag inte vet något om,
50:- styck kostade dessa.
 
 
När jag såg den här klänningen/tunikan/städrocken för 40:-,
kom jag på vad jag ska ha för slags fest när jag fyller 50 år,
visst, det är ju ett helt år dit, men det kan ju vara bra att ha en plan i alla fall :)
 
Den var för stor, men jag undrar om det kanske ska vara en sådan stor "svajig" modell?
Annars är det ju inte så svårt att göra några intagningar heller.
 
Ha en trevlig lördag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Ida Nielsen säger:

    Åh om du någonsin tröttnar på städrocken köper jag GÄRNA :D

    Svar: Det fanns några defekter, så den var inte helt i superskick, men jag tänker på dig i fall jag inte vill ha den kvar!
    Loppis Entusiasten

    2014-01-18 | 16:27:13
    Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/
  • Anta säger:

    Du är en riktig "fynd-fia"! Fantastiskt fina grejer! Och till fantastiska priser! Alla prylarna hade även fått följa med mig hem. Jag trodde äpplena var äkta!!! :)

    Svar: Ja, äpplena var de mest naturtrogna jag sett någon gång, och ändå har jag MASSOR av låtsasfrukter (låtsasfruktmissbrukare) :)
    Loppis Entusiasten

    2014-01-18 | 16:56:58
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Ida Nielsen säger:

    Tack vad snällt :-)

    2014-01-18 | 17:25:41
    Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Massor av fina fynd, jag kom aldrig iväg tyvärr. Febrig fortfarande.

    Svar: usch så tråkigt, krya på dig!
    Loppis Entusiasten

    2014-01-18 | 20:43:48
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Birgitta säger:

    Aha…ett fynd och så plötsligt började du planera för din 50 års fest? :)
    Plåtburkarna är jätte fina. Kan tänka mig att det där priset var billigt!
    Var in en snabbis till Ankis fyndbod på väg hem från butiken igår, men där hittade jag ingenting och lika bra var väl det :)
    Har du loppiset öppet på söndagarna nu?

    Svar: Nej, ibland är det lika bra att man inte hittar något på loppisarna, man släpar hem för mycket i alla fall. Jodå, jag kör öppet på söndagarna hela tiden om det inte är något alldeles speciellt så jag måste ha stängt, då brukar jag skriva på loppisets fb-sida :)
    Loppis Entusiasten

    2014-01-19 | 10:55:40
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Joakim Kämpe säger:

    Hej
    Jag undrar om du vet något mer om de randiga besticken märkta HMÖ? Jag har samlat på mig en massa sådana av olika sorter för min mors räkning men kan inte hitta nån info alls knappt. Vissa har istället för HMÖ stämplarna G, BAS eller KBW NS. Den sistnämnda är Wallins Nysilverfabrik Lidköping.

    Svar: Hej, nej tyvärr, jag vet inte ingenting om dem.
    Loppis Entusiasten

    2016-02-09 | 17:01:42

Kommentera inlägget här: