Loppis Entusiasten

loppis idag :)

Ja, äntligen öppnade loppiset efter Julledigheten.
Det var knappt man tog sig igenom tiden med svår loppisabstinens :)
 
 
Hehe, inte var den väl särskilt snygg, den gamla duschflaskan,
men jag köpte den för kvalitens skull,
idag är ju sådant förbrukningsvara, åker de i golvet pajar de.
Ska bli intressant att se hur länge den här håller.
 
Kolla in fjädern inuti, hur ser de ut på de nya?
 
 
 
Rejäla doningar!
 
 
En till Sunflower till samlingen 20:-
Konstglasskål (spikoptik tror jag det heter) märkt KOSTA L H 1328 kostade också 20:-
Jag har inte kollat vem L H är ännu.
Tillägg: Den rosa skålen var VICKE LINDSTRAND 1958-1959
 
 
En Ekeby tallrik med en målning på, inköpt i Västerås för länge sedan 10:-
Men, sorry säger jag till konstnären "A K -59", jag tänker tvätta bort din målning ;)
 
 
Jag har inte turkost någonstans i hemmet, de passar inte alls, men,
jag kunde absolut inte motstå dessa 60-, 70-tals kuddar, inplastade, oanvända. 30:- styck
 
Jag har i alla fall tänkt att jag ska turkost någonstans, någongång hemma,det är så snyggt!
 
Ha en fortsatt riktigt trevlig lördag!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Finfina grejer

    2014-01-11 | 20:58:33
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Birgitta säger:

    Jag gillar också den turkosa färgen och ville ha en ljus variant av den på handdukarna i badrummet, men maken gillade inte det. Han fick välja så det blev rött istället. Inte samma känsla, men han måste ju också få bestämma någon gång :)
    Tänkte åka på lite loppis och shoppingtur i morgon, men om det ska fortsätta vara över -10 gr så stannar jag nog hemma och pysslar inne istället.
    Ha det så bra!

    Svar: Ja ibland får man kompromissa lite, den andra hälften måste också få bestämma.Lite i alla fall :) Ha det bra Birgitta!
    Loppis Entusiasten

    2014-01-12 | 22:32:41
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Madde säger:

    Många fina grejer :-)

    2014-01-15 | 15:00:16
    Bloggadress: http://madelein.se
  • Manni säger:

    Dom kuddarna är gjorda ca 5 mil från mig

    2014-03-03 | 08:13:03

Kommentera inlägget här: