Loppis Entusiasten

lite loppisshopping idag också :)

Ja, det blev lite loppisbesök idag också.
 
 
En fin samarinburk för 10:-, någon sådan har jag inte sett tidigare.
 
 
Sådana här hyllor i massiv furu är jättebra att ha på loppiset,
jag har någon likadan sedan tidigare också.
Den här behöver dock lite ny färg. 40:-
 
 
En liten Stilia kisse för 10:-
 
Jag har rätt så många, både små och stora katter och hundar från Stilia,
eller det är egentligen både döttrarnas, mina och sambons,
för vi fick ofta sådana i present i slutet på 90-talet.
De var faktisk riktigt dyra när de såldes på presentaffärerna,
en stor gick lös på ca 450:- om jag inte minns fel,
så det är fint porslin.
Jag ska kanske visa samlingen någon gång :)
 
Ha en trevlig lördag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Kul, hur många olika samlingar har du?

    Svar: Ja, hehe, jag har inte en aning! Jag skulle behöva kolla det :) Ska man räkna allt som man har 3 och fler av då? Hm, det blir nog rätt mycket olika samlingar då :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-19 | 23:40:49
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Haha, nja kanske mer de som du själv upplever som samlingar, som du lägger lite mer tid på. Typ Barbiesarna, dockor :-)

    Svar: Ja, de samlingar jag lägger ner tid på är nog mest bara dockorna och trollen. De andra samlingarna är nog mest inredningsprylar som bara behöver diskas. Men det är lite intressant med, vissa samlingar bara uppkommer av att man hittat delar på loppis, andra samlingar letar man mer seriöst delar till, håller koll på Tradera och är beredd att betala lite mer för också. När det gäller trollen och Barbiedockorna så försöker jag snarare hålla mig ifrån att handla, jag har redan lite för mycket av dem, om jag inte skulle kunna ha dem uppställda på mitt loppis så vete sjutton var jag skulle göra av dem :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-20 | 08:35:41
    Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här: