Loppis Entusiasten

loppis-shopping

Idag följde jag med en bekant till Västerås och loppis-shoppade lite.
Det blev förstås lite dyrare priser än vad man är van vid här hemma,
men jag hittade lite kul i alla fall.
 
 
 
75:- fick jag slanta upp för den här lite högre Sunflower på Myrorna,
men jag är rätt nöjd ändå, de är inte så lätta att hitta och brukar bli dyra på Tradera.
 
 
Ett fint, men mycket skitigt korsstygnsbroderi på Brödet och Fiskarna för 20:-
Jag är inte mycket för att ha broderier på väggarna,
men det här är en sådan typisk grej som jag har svårt att motstå,
"måste rädda detta handarbete"-känslan :)
 
 
35:- styck för mannekängdockorna (eller var det 30:-, har redan glömt)
Dessa som var lite äldre fick följa med hem i alla fall.
I mitten Sindy och de andra Barbie.
 
 
Jag har haft en likadan sådan här ljuslampett liggande ganska länge,
jag har väntat på att en till ska dyka upp. Det gjorde den idag :) 40:-
 
 
En pojkdocka från RATTI Italien, 60-tal tror jag dessa är. 45:-
Hemsydda kläder som han nog ska få behålla.
 
 
Hela 80:- fick jag betala för den här lamfoten,
rätt dyrt, men jag visste att jag skulle ångra mig om jag lät den stå kvar.
Ful-snygg, gammal el, svårplacerad, jättesvårt att hitta en passande lampskärm, torrt trä (teak tror jag)
alltså helt oemotståndlig för mig :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anta Snaque säger:

    Kul att besöka loppisar på annan plats än den egna. Jag har "Sunflower" i tre höjder/storlekar - tripp,trapp, trull - köpta när de var nytillverkade. Gillar dem.
    Ljuslampetten var snygg, alltid bra med två. :) Lampfoten var både ful-snygg och ovanlig (vilket tilltalar mig!). Den hade jag också haft svårt att lämna kvar.

    Svar: Jag börjar också få ganska många sunflower nu, både ljusstakar och ett par skålar. De är väldigt mysiga just när de står i grupp.
    Loppis Entusiasten

    2014-07-10 | 00:38:39
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Många fynd idag!
    Är själv ganska loppissugen så skall se om jag kan komma iväg snart :-)

    2014-07-10 | 12:29:25
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Birgitta säger:

    Det är alltid så kul att se vad du hittat på dina rundor....och kul att se vad som händer med dem när du får tvätta, ändra och vårda :)
    Myrorna har blivit ganska dyra, och faktiskt Brödet och Fiskarna också, men jag tycker nog att du fyndade ändå. Ibland hittar man saker väldigt billigt....ibland bara billigt :)
    Ha det så bra i sommarvärmen!

    2014-07-10 | 13:02:31
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anna Henricson säger:

    Många trevliga fynd! Lampfoten hade jag nog också haft svårt att motstå. Underbar blå färg.

    Svar: Ja, den hade ännu finare färg på riktigt, lite åt det turkosa hållet :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-11 | 13:35:11
    Bloggadress: http://kumlaskola.wordpress.com
  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Jag är också en riktig samlare :P
    Har fått bort en hel del från vinden i varje fall.
    Var på loppis en snabbis igår men hittade ingenting, jättetrist

    Svar: Nej, ibland är det absolut ingenting man vill ha på ett loppis, men kanske det är tur också, det blir rätt mycket saker i alla fall :) Jag har blivit lite kinkigare med tiden också, man släpar hem lite för mycket, så man måste rensa rätt ofta om det inte ska bli överfullt hemma.
    Loppis Entusiasten

    2014-07-11 | 20:08:05
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Marlene säger:

    Varför bloggar du inte? Åkt bort?

    Svar: Nja, vi är hemma för det mesta, men vi har haft lite krångel med internetuppkopplingen, men nu verkar vi fått ordning på det. Sambon läste idag att man inte skulle ha något av metall framför routern..., hm...jag hade ställt både ljusstakar och stora delfiner i massiv mässing framför den :) När vi nu ikväll tog bort det fungerade allt fint igen! Man kanske skulle läsa instruktionerna ibland :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-17 | 22:38:54
    Bloggadress: http://marlenezufic.blogspot.com

Kommentera inlägget här: