Loppis Entusiasten

Ratti

Det var inte mycket jobb med Ratti-dockan jag hittade på loppis.
De välsydda kläderna fick "grabben" behålla,
men jag bytte ut knapparna och han fick en mössa, en tröja och ett par strumpor,
för att se lite mer komplett ut :)
 
 
 
Trots att de Italienska Rattidockorna var väldigt populära på 60-talet,
har jag haft väldigt svårt att hitta någon direkt bra info om dem.
Jag vet bara att de fanns redan på 40-50-talet och i alla fall framåt 70-talet,
men någon gång sedan så köptes de upp av stora Mattel som gör Barbie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:

    Han blev väldigt tjusig!

    Svar: Tack :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-22 | 08:06:02
    Bloggadress: http://madelein.se/
  • Anta Snaque säger:

    En mycket stilig kille!
    Ha det bra!

    Svar: Ha det bra du med i sommarvärmen :)
    Loppis Entusiasten

    2014-07-22 | 10:37:44
    Bloggadress: http://antasnaque.blogspot.com
  • Birgitta säger:

    Ja, nu blev han välkammad och mer komplett!
    Tycker absolut att du ska visa din samling av de fina katterna. Det skulle vara roligt att se för den lilla missen är ju sååå charmig :)
    Och...om du behöver knappar så har jag massor här i butiken, både enstaka udda fina och sådana som det finns flera likadana av. Fick "ärva" en jätteburk med knappar av förra ägaren till vårt hus. Hon hade sparat under sitt 85 åriga liv och hennes mamma före henne. Jag delar gärna med mig, kommer aldrig hinna göra något med alla de knapparna!

    Svar: Ja, jag kan ta ock fota katterna och hundarna, måste ta fram dem ur glasskåpet bara, det blir inga bra foton där :) Det är roligt med gamla knappar. Jag har rätt mycket, har köpt påsar på loppis många gånger. De var så duktiga att spara förr, så det finns en del riktigt fina gamla glasknappar och liknande
    Loppis Entusiasten

    2014-07-22 | 13:42:37
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se

Kommentera inlägget här: