Loppis Entusiasten

sindys ögonfransar

Oftast när man hittar de äldre Sindydockorna,
så ser det ut som om ögonfransarna har blivit klippta,
eller trillat bort.
 
 
Den här som jag hittade senast hade jättekorta.
 
Nu är det oftast inte så att de blivit klippta,
utan de har krupit in i gummit inuti huvudet.
 
Inte gör det egentligen så mycket,
men om man tar bort huvudet och pressar hårt med fingret från insidan på ögat,
kan man pressa ut så pass mycket av fransarna,
att man sedan kan ta en pinsett och dra ut resten.
 
 
Fransarna blir lite stökiga, går säkert att fixa med lite tålamod,
men egentligen syns det bara i närbild så jag har inte gjort det.
 
 
Jag har en hel del av de gamla Sindydockorna,
har inte riktigt kunna bestämt mig för om jag ska spara dem eller inte,
Det finns lite för mycket i gömmorna här hemma,
men de är ju rätt söta också :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta säger:

    Jag var på en liten loppisrunda i måndags och upptäckte att mina "spanarögon" inte bara tittade efter sådant som jag gillar utan också registrerade sådant som fick mig att tänka på dig....som några tufsiga barbiedockor, röda glas saker och ullbroderier.
    Betyder nog att saker du visar här på din blogg fastnar i mitt minne och förknippas med dig :D
    Önskar dig en fin helg!

    Svar: Det är nog så, saker man ser på andra bloggar fastnar i minnet, det är samma sak för mig. Saker man inte märkt förut "upptäcker man helt plötsligt :) Ha en riktigt trevlig helg du med!
    Loppis Entusiasten

    2014-07-18 | 13:22:34
    Bloggadress: http://vithortensia.blogspot.se
  • Anna Henricson säger:

    Intressant om Sindys ögonfransar. Måste kolla hur mina gamla dockor ser ut. Kanske går att få dem lite tjusigare kring ögonen.

    2014-07-19 | 21:03:31
    Bloggadress: http://kumlaskola.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: